1) Rekonstrukcija / modernizācija: ziemeļu pārrobežu posms Valmiera – Valka un dienvidu pārrobežu posms Jelgava – LT robeža;
2) Rekonstrukcija / modernizācija: Sigulda – Valmiera (Nr. 2007-LV-27060-P)
Projekta Nr. |
2007-LV-27060-P |
Projekta uzsākšanas datums |
01.05.2011. |
Projekta pabeigšanas datums |
31.12.2015. |
Projekta kopējās attiecināmās izmaksas |
43 480 537 EUR |
TEN-T līdzfinansējums |
10 065 744 EUR |
Valsts budžeta līdzfinansējums |
33 414 793 EUR |
Papildus LDz nodrošina savu līdzfinansējumu, kas tiek apstiprināts ikgadējā budžeta ietvaros. |
Projekts ir daļa no TEN-T prioritārā projekta Nr.27 „Rail Baltica”, kas paredz izveidot dzelzceļa satiksmes savienojumu Varšava - Kauņa - Rīga - Tallina - Helsinki, nodrošinot drošu un mūsdienīgu dzelzceļa infrastruktūru starp Baltijas valstīm un pārējo Eiropu.
Projekta mērķis ir esošo sliežu ceļu rekonstrukcija un sakārtošana “Rail Baltica” maršrutā posmos no Siguldas līdz Latvijas un Igaunijas robežai Valkā un no Jelgavas līdz Latvijas un Lietuvas robežai, nodrošinot kravas vilcienu ātrumu 80 km/h un pasažieru vilcienu ātrumu 120 km/h.
Projekta ietvaros paredzēts atjaunot 152 km sliežu ceļu, nomainot nolietojušos sliežu ceļa virsbūves materiālus: sliedes, šķembas un dzelzsbetona gulšņus ar stiprinājumiem. Tiks sakārtota arī dzelzceļa nodalījuma josla, atjaunota zemes klātne un nomainīti defektētie pārbrauktuves segumi.
Projekta realizācijas rezultātā uzlabosies satiksmes drošība, pasažieru un kravu vilcienu kustības plūsma un palielināsies vilcienu ātrums, attiecīgi palielinot dzelzceļa caurlaides spēju. Tāpat arī samazināsies apkārtējās vides piesārņojuma risks, ko var radīt nolietota infrastruktūra, samazināsies dzelzceļa izraisītā trokšņa un vibrācijas līmenis.
Informācija par projektu TEN-T izpildaģentūras mājas lapā: http://tentea.ec.europa.eu/en/ten-t_projects/ten-t_projects_by_country/latvia/2007-lv-27060-p.htm
2015.gada izpilde
VAS “Latvijas dzelzceļš” 2015.gada beigās pabeidza projektu „Sliežu ceļa atjaunošana Rail Baltica koridorā Latvijā”.
Projekta kopējās izmaksas veido 52 917 547.21 eiro, no kuriem 33 414 793.00 eiro ir Valsts budžeta finansējums, 10 065 744.00 eiro TEN-T finansējums un 9 437 010.43 eiro VAS “Latvijas dzelzceļš” izdevumi.
Projekta ietvaros no 2012. līdz 2015. gadam ir veikta sliežu ceļa atjaunošana 152.35 km garumā šādos sliežu ceļa posmos:
1. Posms Jelgava- Meitene - Valsts robeža, vienceļa km 59,900 - km 75,900
2. Posms Sigulda - Līgatne un st. Līgatne no pārm. Nr.6 līdz pārm. Nr.1, vienceļa km 54,142 - km 63,677, stacijā km 63,677 -km 64,761
3. Posms Līgatne-Ieriķi un st. Ieriķu no pārm. Nr.2 līdz pārm. Nr.5, km 64,761 - km 72,857, km 72,857 -km 74,354
4. Posms Bāle- Valmiera km 119,600 - km 120,30
5. Valmieras stacijas 1 galvenais ceļš km 120,500- km 121,683
6. Posms Jelgava- Meitene - Valsts robeža, vienceļa km 43,540 - km 59,907
7. Posms Jāņamuiža- Lode km 98,354 - km 105,784
8. Posms Lode - Bāle -Valmiera km 105,784 - km 119,600
9. Posms Brenguļi-Strenči km 129,845 - km 141,853
10. Posms Strenči- Saule km 141,855 - km 155,522
11. Saule-Lugaži-Valsts robeža 155,520 km - 166,270 km
12. St. Lugaži 3 ceļš 163.547 km – 164.676 km
13. Valmiera-Brenguļi, pārmijas pārvedas nr.1. un nr.3 Valmiera, st.Brenguļi 121+762 km - 129+850km
14. Ieriķi – Āraiši, st.Āraiši 73+048 km - 82+840.5 km
15. Cēsis – Jānamuiža 84+762.70km - 98+328.452 km
16. Araiši - Cēsis, st.Cēsis (nepāra), 84+762.70-km 92+003.45
17. St.Sigulda 1 galv. ceļš
Dzelzceļa sliežu piegādi veica SIA “SIGMEN”, dzelzceļa balasti piegādi veica SIA Ražošanas komercfirma “M2” un dzelzsbetona gulšņu ar elastīgiem sliežu stiprinājumiem piegādi veica TRACK TEC S.A. Būvdarbus veica SIA “LDz Infrastruktūra”.