Krievijas dome nolēma neizskatīt likumprojektu par pāriešanu uz pastāvīgu ziemas laiku, līdz ar to Latvijas dzelzceļš atjaunojis biļešu tirdzniecību starptautiskajiem maršrutiem uz Maskavu, Sanktpēterburgu un Minsku, kā arī atpakaļ uz Rīgu braucieniem pēc 28.oktobra.
Oktobra pēdējā svētdienā (šogad 28.10.) Eiropas rietumu daļā notiek pāreja uz ziemas laiku. Savukārt Krievijas domē tika iesniegts likumprojekts par palikšanu ziemas laikā arī turpmāk un pulksteņa laika negrozīšanu mainoties sezonām. Lai pasažieriem nerastos apjukums par precīziem vilciena atiešanas laikiem, kamēr jautājums Krievijas domē netika izlemts, biļešu tirdzniecība dzelzceļa pasažieru pārvadājumiem no un uz Krieviju un Baltkrieviju tika pārtraukta. Līdz ar šī jautājuma noņemšanu no dienas kārtības biļešu tirdzniecība atjaunota – starptautiskie vilcieni pēc 28.oktobra pienāks un aties atbilstoši ziemas perioda sarakstam.
Pirmo reizi pulksteņa rādītāju pavirzīšana par stundu atpakaļ, iestājoties ziemas sezonai un stundu uz priekšu – vasaras laikā, energoresursu ekonomijas nolūkos notika Lielbritānijā 1908. gadā. Pašreiz tā tiek īstenota vairāk kā 80 pasaules valstīs, tomēr kalendārais brīdis, kad notiek pāreja uz vasaras vai ziemas laiku dažādos kontinentos un reģionos atšķiras. Vienīgā valsts Rietumeiropā, kura dzīvo „vasaras laikā” visu gadu, ir Islande.
Latvijā pāreja no un uz ziemas un vasaras laiku tiek īstenota kopš 1981. gada un pagaidām nav plānots to atcelt.
Koncerns Latvijas dzelzceļš sastāv no valdošā uzņēmuma VAS Latvijas dzelzceļš un piecām meitassabiedrībām – AS LatRailNet, kas veic infrastruktūras maksas noteikšanu un dzelzceļa infrastruktūras jaudas sadali, SIA LDz Cargo, kas nodrošina dzelzceļa kravu pārvadājumus un starptautiskos pasažieru pārvadājumus; infrastruktūras būvniecības un uzturēšanas uzņēmuma SIA LDz Infrastruktūra; ritošā sastāva remonta un uzturēšanas uzņēmuma SIA LDz Ritošā sastāva serviss, kā arī apsardzes uzņēmuma SIA LDz Apsardze.
Sagatavoja LDz Sabiedrisko attiecību daļa