Kopumā pārvadāti 127 445 konteineri
Baltijā pirmajam konteinervilcienam Baltika – Tranzīts ceturtdien, 23. maijā tiek atzīmēta 10 gadu jubileja. Baltika – Tranzīts ir VAS Latvijas dzelzceļš veidots un iniciēts starpvalstu konteinerpārvadājumu vilciens, kas ved kravas no Ziemeļamerikas un Eiropas uz Kazahstānu un Centrālāzijas valstīm. Atzīmējot Baltika – Tranzīts 10 gadu jubileju Rīgā, 23. maijā tikās visu iesaistīto uzņēmumu un valstu dalībnieki - LR Satiksmes ministrijas, VAS Latvijas Dzelzceļš un tās meitas uzņēmuma SIA LDz Cargo,Krievijas dzelzceļš, FESKO integrirovanij transport (viena no Krievijas lielākām eksperditorkompānijām) un vairāku starptautisku uzņēmumu vadības pārstāvji.
Vērtējot 10 sadarbības gados paveikto, VAS Latvijas Dzelzceļš prezidents Uģis Magonis norāda: „Baltika – Tranzīts ļāva Latvijas dzelzceļam paplašināt sadarbības partneru loku kravu nosūtītāju vidū, it īpaši, Rietumos, kā arī nostiprināt savu reputāciju NVS valstīs. Latvijas dzelzceļa reputācija un uzticamība vairo kravu pārvadājumu apjomu gan virzienā Rietumi – Austrumi, gan Austrumi – Rietumi,” skaidro Uģis Magonis.
95 % konteinervilciena Baltika – Tranzīts kravu ienāk Rīgas ostā, pārējās – Lietuvas un Igaunijas ostās. Konteinervilciens tiek formēts Rīgā, Šķirotavas stacijā. 10 gadu pastāvēšanas laikā kopumā pārvadāti 127 445 konteineri. Pēc Baltika – Tranzīts parauga veidoti arī citi kravu pārvadājumu maršruti, piemēram, ZUBR un Rīgas Ekspresis. Baltika – Tranzīts ietvaros ir uzticēts pārvadāt uz Afganistānu NATO kravas, kas nav saistītas ar militāro tehniku
Ideja par speciālu konteinervilcienu virzienā uz Austrumiem radās 2001.gadā, un 2002.gadā Latvija, Igaunija, Lietuva, Kazahstāna un Krievija vienojās par vilciena Baltika – Tranzītsdarbības uzsākšanu.
„Baltika – Tranzīts projekts ļāva Latvijas dzelzceļam pieteikt sevi kā uzticamu un aktīvu globālās loģistikas sistēmas spēlētāju. Šo 10 gadu laikā Baltika – Tranzīts ir audzis un paplašinājies – gan pēc pārvadāto kravu apjoma, gan galamērķu skaita, un, kas ir īpaši būtiski, ļāvis attīstīt arī jaunus speciālos konteiner pārvadājumu vilcienus. Šobrīd Latvijas dzelzceļš ir vērā ņemams un svarīgs globālās transporta un loģistikas sistēmas dalībnieks,” saka Uģis Magonis, VAS Latvijas Dzelzceļš prezidents.
„Vilciens Baltika – Tranzīts ir labs piemērs kā veiksmīgi sadarboties valdībai, valsts kapitālsabiedrībām, ostām un privātiem partneriem. Rezultātā ieguvējas ir visas iesaistītās puses. It īpaši, Latvijas sabiedrība un valsts. Šādi sekmīgi īstenotie projekti nodrošina un rada jaunas darba vietas, sekmē uzņēmumu attīstību. Valsts gan iegūst no nodokļu ieņēmumiem, gan nostiprina Latvijas lomu un reputāciju Eiropas, NVS valstu un pasaules loģistikas tīklā,” uzsver satiksmes ministrs Anrijs Matīss.
2003.gada maijā pirmais Baltika – Tranzīts sāka ceļu uz Kazahstānu. Tā kursēšanai tika nodrošināts stabils pārvadājumu grafiks ar vienotu cenu politiku visa maršruta garumā. ŠobrīdBaltika – Tranzīts strādā ar augstu intensitāti kursējot 4 – 5 reizes nedēļā. 50 % Baltika – Tranzīts kravu nāk no Ziemeļamerikas, 42 % no kravu kopējā apjoma – no Eiropas. ŠobrīdBaltika – Tranzīts piegādāto kravu galamērķi ir Kazahstānā, Kirgizstānā, Tadžikistānā, Uzbekistānā, Turkmenistānā, Afganistānā un perspektīvā arī Ķīnā.
Sagatavoja LDz Sabiedrisko attiecību daļa