Latvijas dzelzceļa (LDz) prezidents Uģis Magonis, tiekoties Rīgā ar Kazahstānas dzelzceļa vadītāju Askaru Maminu vienojās pastiprināt darbu pie pārvadāto kravu apjoma palielināšanas satiksmē starp Kazahstānu un Latviju.
Iepriekšējo gadu laikā novērojama pakāpeniska kravu apjoma palielināšanās satiksmē starp abām valstīm – ja 2009.gadā kravu pārvadājumi starp abām valstīm sastādīja 1,15 miljonus tonnu, tad 2012. pārvadāti 2,6 miljoni tonnu. Savukārt šī gada septiņos mēnešos pārvadājumi sastādīja jau 1,9 miljonus tonnu, kas ir par 35% vairāk nekā pērn šajā periodā. Ievērojamākais pieaugums kravu pārvadājumos vērojams akmeņogļu, naftas produktu un kokvilnas kravām. Naftas produkti virzienā no Kazahstānas šogad pārvadāti 1,12 milj. tonnu apjomā, savukārt ogļu kravas sastādīja 1,16 milj. tonnu.
„Kazahstānas dzelzceļš Latvijas dzelzceļam jau ilgus gadus ir lielisks sadarbības partneris, un šogad mums izdevās ievērojami palielināt pārvadāto kravu apjomu no Kazahstānas – tas ir lielisks mūsu veiksmīgās un ciešās sadarbības rezultāts. LDz jau vairākus gadus strādā pie kravu pārvadājumu diversificēšanas. Pagaidām mūsu pārvadājumos dominē kravas no Krievijas, kas sastāda vairāk nekā 65% no kopējo kravu apjoma. Ņemot vērā, ka Krievija attīsta savas ostas, kravu apjoma pieaugums mūsu virzienā nākotnē varētu nebūt tik straujš kā mēs to vēlētos. Tāpēc rūpīgi strādājam, lai piesaistītu arī citas kravas, un sadarbībai ar Kazahstānu šajā jomā ir ļoti lielas izaugsmes iespējas,” skaidro U.Magonis.
LDz koncernā ietilpstošā SIA LDz Cargo loģistika vadības pārstāvji 5. jūnijā Transport logisticizstādes ietvaros Minhenē parakstīja sadarbības līgumu ar Kazahstānas loģistikas kompānijuKedentransservis, kas pavērs LDz ceļu uz Ķīnas tirgu – šīs valsts kravu piesaisti un loģistiku. Saskaņā ar parakstīto līgumu LDz Cargo loģistika kļūst par Kedentransserviss oficiālo aģentu Latvijas teritorijā un ir tiesīga slēgt līgumus Kedentranservis vārdā kravu pārvadājumu organizēšanai.
„Kazahstānas loma Āzijas reģionā ir ļoti nozīmīga. Caur šo valsti tiek pārvadātas NATO kravas uz Afganistānu un mēs ceram, ka sadarbībā ar Kazahstānas dzelzceļu mums izdosies piesaistīt kravas no Ķīnas tirgus. Esam gandarīti, ka Kazahstānas dzelzceļš novērtē mūsu sadarbību un plāno to attīstīt,” piebilst U.Magonis.
Koncerns Latvijas dzelzceļš sastāv no valdošā uzņēmuma VAS Latvijas dzelzceļš un piecām meitassabiedrībām – AS LatRailNet, kas veic infrastruktūras maksas noteikšanu un dzelzceļa infrastruktūras jaudas sadali, SIA LDz Cargo, kas nodrošina dzelzceļa kravu pārvadājumus un starptautiskos pasažieru pārvadājumus; infrastruktūras būvniecības un uzturēšanas uzņēmuma SIA LDz Infrastruktūra; ritošā sastāva remonta un uzturēšanas uzņēmuma SIA LDz Ritošā sastāva serviss, kā arī apsardzes uzņēmuma SIALDz Apsardze.
Sagatavoja LDz Sabiedrisko attiecību daļa