Latest news

Izvēlne

Latvijas dzelzceļa investīciju piesaistei nepieciešams valsts atbalsts

Trešdiena, 23 Septembris, 2009

LDz plāno ieguldīt dzelzceļa infrastruktūras attīstībā ap 400 miljoniem latu līdz 2013.gadam, šodien 23.septembrī notikušajā Ostu padomes sēdē informēja VAS Latvijas dzelzceļš (LDz) padomnieks stratēģijas jautājumos Guntars Jansons.

Sanāksmes, kurā piedalījās LR ministru prezidents Valdis Dombrovskis, satiksmes ministrs Kaspars Gerhards, Rīgas domes priekšsēdētāja vietnieks Ainārs Šlesers, visu Latvijas ostu, kā arī ministriju pārstāvji, darba kārtībā tika iekļauts jautājums par Latvijas dzelzceļu infrastruktūras attīstības nākotni.

LDz Ostu padomē pārstāvēja VAS Latvijas dzelzceļš valdes loceklis Aivars Strakšas un padomnieks stratēģijas jautājumos Guntars Jansons.

Pašlaik dzelzceļa infrastruktūras kravu caurvedes spēja ir 62 miljoni tonnu gadā. Pēc uzsākto projektu realizācijas kravu caurvedes spēja tiks palielināta līdz 70 miljoniem tonnu gadā. Savukārt, pēc visu plānoto projektu pabeigšanas, līdz 2013.gadam paredzēts to palielināt līdz 85 miljoniem tonnu gadā, saglabājot iespēju palielināt caurvedes spēju līdz pat 100 miljoniem tonnu gadā nākotnē. “Tas būtu iespējams īstenojot projektus par otrā sliežu ceļa izbūvi posmā Rīga-Krustpils un Indra-valsts robeža, projektu par Rīgas dzelzceļa mezgla modernizāciju, kā arī virkni citu projektu ar Eiropas Savienības līdzfinansējumu,” pastāstīja G.Jansons.

Lai īstenotu visus uzsāktos un plānotos projektus, LDz būtu nepieciešams aizdevums 185 miljonu latu apmērā. Saņemt šāda apjoma aizdevumu uz komerciāli izdevīgiem nosacījumiem LDz spēs gadījumā, ja uzņēmuma rīcībā būs pieejama visa VAS Latvijas dzelzceļš peļņa un netiks uzturēta prasība ieskaitīt valsts budžetā maksu par valsta kapitāla izmantošanu, kā arī, ja, sākot ar 2011.gadu, dzelzceļa infrastruktūras attīstībai tiktu novirzīts akcīzes nodoklis, kas samaksāts par dzelzceļa pārvadājumos izmantoto degvielu.

Ostu padome atbalstīja LDz priekšlikumus un piekrita, ka nepieciešams meklēt risinājumus, lai tos īstenotu.

LDz valdes priekšsēdētājs Uģis Magonis izteica gandarījumu par padomes atbalstu. “Šis atbalsts mums ir ļoti nepieciešams, lai turpinātu plānot dzelzceļa infrastruktūras attīstību nākotnē,” viņš piebilda.

Ostu padomes mērķis ir koordinēt rīcību tranzīta plūsmas palielināšanai caur ostām un to attīstību. Tajā strādā valdības, ostu un transporta asociāciju pārstāvji. Atbilstoši likumam par ostām Ostu padome izskata un pieņem lēmumus par jebkuru būtisku jautājumu, kas skar Latvijas ostu un tranzīta attīstības iespējas.

Koncerns Latvijas dzelzceļš sastāv no vadošā uzņēmuma VAS Latvijas dzelzceļš un četrām meitassabiedrībām – SIA LDz Cargo, kas nodarbojas ar dzelzceļa kravu pārvadājumiem; infrastruktūras būvniecības un uzturēšanas uzņēmuma SIA LDz Infrastruktūra; ritošā sastāva remonta un uzturēšanas uzņēmuma SIA LDz Ritošā sastāva serviss, kā arī apsardzes uzņēmuma LDz Apsardze.

 

Sagatavoja LDz Sabiedrisko attiecību daļa