Dzelzceļa muzejs no oktobra līdz martam mēneša pēdējā otrdienā no plkst. 18.15 līdz 19.30 piedāvā vakara programmu „Populāri par dzelzceļu vēsturi”.
Rudens un ziemas garie vakari ir īstais brīdis sarunām par vēsturi, ko var darīt arī muzejā. Mēneša pēdējā otrdienā Dzelzceļa muzejs pagarina savu darba laiku un būs apmeklētājiem atvērts līdz plkst. 19.30. Šajā laikā apmeklētājiem tiks piedāvāta iespēja gan apskatīt muzeju, gan noklausīties lekciju par dzelzceļu vēsturi, kas bagātīgi tiks ilustrēta ar attēliem no muzeja krājuma.
Piedāvāto vakara sarunu temati:
27. oktobrī Ātrvilcienā uz Parīzi jau 19.gs vidū. T.Altbergs
24. novembrī Liepāja – Glūda – pirmā nacionālā dzelzceļa līnija. K.Augustāne
29. decembrī Tūrisma vilcieni Latvijā. K.Augustāne
26. janvārī Dzelzceļa katastrofas Latvijā. T.Altbergs
23. februārī Mazbānītis de fakto. T.Altbergs
30. martā Sovjetizācija jeb Latvijas dzelzceļu iznīcināšana 1940.-1953. gads. I.Pētersone
Pirmajā vakarā 27.oktobrī muzeja vecākais speciālists, vairāku grāmatu un publikāciju autors Toms Altbergs lekcijā Ātrvilcienā uz Parīzi jau 19.gs vidū stāstīs par to kā jau līdz ar pirmajām dzelzceļa līnijām Latvijā aizsākās starptautiskā dzelzceļu satiksme. Būs iespēja uzzināt kaut ko vairāk par reiz tik slaveno Ziemeļu ekspresi (Nord Express). Kā arī par pasažieru vagonu evolūciju no karietes, kas uzlikta uz sliedēm līdz restorāna un guļamvagoniem.
Novembrī, kad svinam valsts proklamēšanas gadadienu, runāsim par pirmo LR laikā uzbūvēto līniju no Glūdas uz Liepāju, kas deva būtisku ieguldījumu Kurzemes un it īpaši Liepājas ostas saimnieciskajai attīstībai.
Sagaidot gadu miju decembrī aicinām iepazīties ar 20.gs. 30.gados populārajiem tūrisma vilcieniem, kas ne tikai aizveda uz krāšņākajām Latvijas vietām, bet brauciena laikā piedāvāja atpūtu labas mūzikas pavadībā deju vagonā.
2010.gadā janvāra mēneša sarunas temats – dzelzceļa katastrofas Latvijā. Statistiski Latvijā to nav bijis daudz un tomēr katrai no tām bijusi plaša rezonanse sabiedrībā. Meklēti cēloņi, vainīgie, līdzi justs cietušajiem. Par to visu attēlos, skaitļos un versijās.
Februāra mēnesī sarunas centrā tautā tik iemīļotais mazbānītis jeb 600 mm platuma lauku dzelzceļš, kas Latvijā radās Pirmā pasaules kara laikā un kalpoja līdz pat 20.gadsimta 70 gadiem, kad to izkonkurēja automašīnas.
Cikla noslēgumā martā, kad piemin latviešu tautas izsūtīšanu uz Sibīriju, muzejs aicina pārdomāt tēmu, kā padomju okupācijas režīms ir ietekmējis Latvijas dzelzceļus. Latvijas valsts 20 gadu laikā izveidoja spēcīgu, labi attīstītu dzelzceļu sistēmu, izauga jauna inženieru paaudze, kas kalpoja sabiedrības interesēm. Un kas ar to visu notika jau pirmajos padomju režīma gados.
Iepriekšējā reģistrēšanās nav nepieciešama. Ieejas maksa muzejā 0,50 Ls skolēniem, studentiem, pensionāriem, 1,00 Ls pieaugušiem
Sīkāka informācija pa tālruni: (+371) 67232511 vai e-pastu: muzejs@ldz.lv vaiwww.muzeji.lv