Tranzīta pārvadājumu attīstība arī nākamajos gados būs viena no galvenajām prioritātēm to valstu dzelzceļos, kuros tiek izmantots 1520mm sliežu platums, tiekoties ar šo valstu dzelzceļa vadītājiem 2.Starptautiskā reģionālā dzelzceļa biznesa foruma Stratēģiskā partnerība 1520: Baltijas reģions ietvaros Tallinā 9.februārī, atzina VAS Latvijas dzelzceļš valdes priekšsēdētājs Uģis Magonis un Krievijas Dzelzceļa vadītājs Vladimirs Jakuņins.
Krievijas valdības apstiprinātā stratēģija par dzelzceļa attīstību līdz 2030.gadam paredz palielināt tranzītkravu pārvadājumu apjomu 2,8 reizes, forumā norādīja V.Jakuņins. “Lai gan krīze vairākumā valstu ieviesusi ievērojamus labojumus ekonomiskajā attīstībā, tranzītpārvadājumu attīstība paliek viena no prioritātēm. Šis uzdevums ir īpaši aktuāls tieši Baltijas reģiona valstu dzelzceļiem,” piebilda Krievijas dzelzceļa vadītājs.
Uģis Magonis, piedaloties foruma oficiālajā preses konferencē ar V.Jakuņinu, Igaunijas dzelzceļa vadītāju Kaido Simmermanu un Lietuvas dzelzceļa vadītāju Stasi Dalidku, norādīja uz Latvijas un mūsu kaimiņu – Baltijas valstu īpašo stāvokli: ”Mūsu darbību juridiski ietekmē Eiropas Savienības likumi, taču mēs strādājam Krievijas un citu SMGS dalībvalstu sliežu platumā, ar šo valstu sistēmu standartiem. Tas uzliek mums papildus atbildību un nereti arī grūtības pieskaņojot ES prasības šiem standartiem.”
2.Starptautiskajā reģionālajā dzelzceļa biznesa forumā Stratēģiskā partnerība 1520: Baltijas reģions, kas no 8.līdz 10.februārim notiek Tallinā, tiekas 1520 mm sliežu platuma dzelzceļu vadītāji un eksperti, kā arī starptautisko dzelzceļa organizāciju pārstāvji, lai pārrunātu aktuālos nozares jautājumus un iespējamās attīstības perspektīvas. Iepriekšējā šāda līmeņa tikšanās foruma ietvaros notika 2008.gada februārī Rīgā.
Informāciju sagatavoja LDz Sabiedrisko attiecību daļa.