Noslēdzot šī gada VAS "Latvijas dzelzceļš" (LDz) sociālo kampaņu "Atmet telefonu un dzīvo" par drošu dzelzceļa šķērsošanu, iestājoties gada tumšajam laikam, LDz aicina iedzīvotājus būt īpaši uzmanīgiem dzelzceļa sliežu tuvumā. LDz atgādina, ka iestājoties tumšajam laikam un ziemas periodā pieaugot nokrišņiem, var tikt apgrūtināta redzamība un dzirdamība, kas var veicināt negadījumu iespējamību.
LDz sociālās kampaņas vadmotīvs par drošu dzelzceļa šķērsošanu šogad ir "Atmet telefonu un dzīvo!", aicinot dzelzceļa tuvumā nelietot mobilās ierīces un būt uzmanīgiem, it īpaši diennakts tumšajā laikā.
LDz galvenais tehniskais inspektors Dainis Zvaners skaidro: "Tumšais laiks un nelabvēlīgie laikapstākļi rada papildu draudus, apgrūtinot gan redzamību, gan spēju saklausīt vilciena tuvošanos. Lietus un sniega laikā cilvēki kļūst steidzīgāki, nepacietīgāki un nereti vēlas ietaupīt laiku, saīsinot maršrutu, pat pārkāpjot satiksmes noteikumus, šķērsojot dzelzceļa sliedes neatļautā vietā un tādējādi apdraudot savu dzīvību, lai ātrāk nokļūtu mājās vai darbā. Taču svarīgi ikvienam aizdomāties, ka sekas var būt neatgriezeniskas, tāpēc kampaņas ietvaros "Latvijas dzelzceļš" aicina būt īpaši uzmanīgiem, atrodoties dzelzceļa sliežu tuvumā, īpaši gada tumšajā laikā. "
Saskaņā ar LDz statistiku kopš gada sākuma Latvijā uz dzelzceļa notikuši 26 negadījumi, kuros cietuši 28 cilvēki, 19 gājuši bojā, no tiem septiņi tumšajā laikā. Savukārt 2016. gadā Latvijā kopumā reģistrēti 28 negadījumi dzelzceļa satiksmē, kuros cieta 28 cilvēki, no kuriem 24 gāja bojā.
LDz vērš gājēju, velobraucēju un autobraucēju uzmanību, ka tumsa un nokrišņi apgrūtina redzamību, savukārt sniegs slāpē skaņu - līdz ar to vilciens kļūst mazāk dzirdams, jo snigšana vai uzsnigusī sniega sega slāpē jebkuru skaņu, tostarp vilciena tuvošanos. Tāpat piesardzīgiem jābūt autovadītājiem. Tuvojoties dzelzceļa pārbrauktuvei, īpaši slidenā laikā vai apgrūtinātas redzamības apstākļos, jāsamazina braukšanas ātrums, tāpēc ka automašīna var izslīdēt uz sliežu ceļiem un izraisīt sadursmi ar vilcienu.
Ikvienam kājāmgājējam vai braucējam ir vērts atcerēties, ka vilciena masa var būt no aptuveni 1000 tonnām pasažieru vilcienam līdz pat 6000 tonnām kravas vilcieniem, tādēļ vilciena bremzēšanas ceļa garums var sasniegt pat vienu kilometru. Tādēļ dzelzceļa tuvumā jābūt īpaši vērīgam un uzmanīgam, jo vilciena mašīnists ārkārtas situācijā nevar vilcienu apturēt nekavējoties.
Par šiem un citiem ar drošību saistītiem jautājumiem LDz regulāri runā Drošības stundās – ik gadu skolās visā Latvijā, kā arī Latvijas Dzelzceļa muzejā un tā filiālē Jelgavā tās apmeklē vairāk nekā 10 000 klausītāju.
Vairāk informācijas: http://dzirdiredzidzivo.lv
VAS “Latvijas dzelzceļš” ir publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājs un koncerna “Latvijas dzelzceļš” valdošais uzņēmums. Koncernā ietilpst arī sešas meitas sabiedrības – AS “LatRailNet”, kas veic infrastruktūras maksas noteikšanu un dzelzceļa infrastruktūras jaudas sadali, SIA “LDZ CARGO”, kas nodrošina dzelzceļa kravu pārvadājumus un starptautiskos pasažieru pārvadājumus, infrastruktūras būvniecības un uzturēšanas uzņēmums SIA “LDZ infrastruktūra”, ritošā sastāva remonta un uzturēšanas uzņēmums SIA “LDZ ritošā sastāva serviss”, apsardzes uzņēmums SIA “LDZ apsardze”, kā arī loģistikas uzņēmums SIA “LDZ Loģistika”.