2010.gadā pa Latvijas sliežu ceļiem pārvadāts par 38 procentiem vairāk konteinerkravu TEU vienībās, kā gadu iepriekš.
Pagājušajā gadā VAS Latvijas dzelzceļš meitasuzņēmums LDz Cargo pārvadājis 98223 konteineru vienību, kas ir ievērojami vairāk salīdzinot ar 71142 pārvadātajām TEU vienībām gadu iepriekš.
Lielākais palielinājums ir eksporta kravām*, kuru apjoms, salīdzinot ar pagājušo gadu, palielinājies par 59 procentiem – eksportā pārvadāti 55838 konteineri. Arī importā novērojams pieaugums – pārvadātas 28810 konteineru vienības, kas ir par 34 procentiem vairāk kā 2009.gadā. Nedaudz samazinājies sauszemes tranzīts** – par 10,4 procentiem, tomēr kopējais eksporta un importa pieaugums ievērojami pārsniedz šo samazinājumu.
„Esam gandarīti, ka mums izdevās palielināt konteinerkravu pārvadājumus. Šī veida kravas ir ar augstu pievienoto vērtību, un, salīdzinot ar citiem kravu viediem, tās var efektīvāk apstrādāt. Tāpēc ceram, ka šo kravu īpatsvars mūsu pārvadājumos palielināsies,” komentējot rezultātus saka LDz prezidents Uģis Magonis.
2010.gadā ievērojami palielinājās vilciena Baltika-Tranzīts popularitāte konteinerkravu pārvadājumos (pagājušajā gadā pārvadātas 20188 TEU vienības), kā arī pieaugumu nodrošināja LDz veiktie NATO kravu pārvadājumi uz Afganistānu (13099 TEU) un dzelzs sakausējumu pārvadājumi no Kazahstānas (14788 TEU).
Koncerns Latvijas dzelzceļš sastāv no valdošā uzņēmuma VAS Latvijas dzelzceļš un piecām meitassabiedrībām – AS LatRailNet, kas veic infrastruktūras maksas noteikšanu un dzelzceļa infrastruktūras jaudas sadali, SIA LDz Cargo, kas nodrošina dzelzceļa kravu pārvadājumus un starptautiskos pasažieru pārvadājumus; infrastruktūras būvniecības un uzturēšanas uzņēmuma SIA LDz Infrastruktūra; ritošā sastāva remonta un uzturēšanas uzņēmuma SIA LDz Ritošā sastāva serviss, kā arī apsardzes uzņēmuma SIA LDz Apsardze.
Sagatavoja LDz Sabiedrisko attiecību daļa
*eksporta kravas – kravas, kas tiek eksportētas no Eiropas Ekonomiskās zonas uz trešajām valstīm
**sauszemes tranzīts – kravas, kas tiek pārvadātas Eiropas Ekonomiskās zonas teritorijā