24.martā ap plkst.16.30 Daugavpilī uz Daugavpils-Rēzeknes šosejas nenoskaidrotos apstākļos bojāta dzelzceļa pārvada tilta konstrukcija, kā rezultātā šajā posmā slēgta vilcienu kustība.
Lai gan notikušā negadījuma apstākļi pilnībā nav zināmi, visticamāk tilta konstrukciju bojājumu izraisījis kāds autovadītājs, kurš nav ievērojis 4,2 metru augstuma ierobežojuma zīmi virs brauktuves.
Sadursmes rezultātā bojāta tilta nesošā laiduma konstrukcija, tāpēc vilcienu kustība šajā posmā apturēta.
Šis negadījums radījis ievērojamus kustības traucējumus, kā arī zaudējumus Latvijas dzelzceļam (LDz), jo pa šo sliežu ceļu tiek ievesti kravu vilcienu sastāvi no Baltkrievijas uz Daugavpils šķirošanas staciju. Izmantojot apbraucamos ceļus, tiek traucēta kravas vagonu šķirošanas procesa tehnoloģija – tā notiek ilgāk -, un LDz nespēj pieņemt visus kravas vilcienus no Baltkrievijas.
Lai izvērtētu iespējas atjaunot satiksmi pa tiltu piesaistīti eksperti no Pēterburgas Tiltu zinātniski-pētnieciskā institūta. Institūts veiks aprēķinus un sniegs atzinumu par to, vai drīkst atļaut kustību pa tiltu un kāds būtu ieteicamais tilta remontu plāns – laiduma konstrukcijas remonts vai nomaiņa.
Zaudējumu apjoms par tilta bojājumiem, kā arī kavētiem kravas vilcieniem tiek aprēķināts.
Pasažieru vilcienu kustība nav traucēta.
Koncerns Latvijas dzelzceļš sastāv no valdošā uzņēmuma VAS Latvijas dzelzceļš un piecām meitassabiedrībām – AS LatRailNet, kas veic infrastruktūras maksas noteikšanu un dzelzceļa infrastruktūras jaudas sadali, SIA LDz Cargo, kas nodrošina dzelzceļa kravu pārvadājumus un starptautiskos pasažieru pārvadājumus; infrastruktūras būvniecības un uzturēšanas uzņēmuma SIA LDz Infrastruktūra; ritošā sastāva remonta un uzturēšanas uzņēmuma SIA LDz Ritošā sastāva serviss, kā arī apsardzes uzņēmuma SIA LDz Apsardze.
Sagatavoja LDz Sabiedrisko attiecību daļa