Šī gada trijos mēnešos ievērojami pieaudzis pa dzelzceļu pārvadāto kravu apjoms - pārvadāti 14,8 miljoni tonnu kravu, kas salīdzinot ar 2010.gada šo periodu ir par 11,7 procentiem vairāk.
Visvairāk kravas pārvadātas ir importa pārvadājumos – 12 miljoni tonnu, kas ir par 6,5 procentiem vairāk nekā pagājušā gada pirmajā ceturksnī. Gandrīz uz pusi 2011.gada palielinājies sauszemes tranzīts (+93.5%), pārvadājot 1,46 miljonus tonnu. Eksporta pārvadājumu apjomi palielinājušies par 22 procentiem – pārvadāti 1,1 miljons tonnu.
„Kravu pārvadājumu apjoma pieaugums galvenajās kravu grupās – naftas produkti un ogles – galvenokārt skaidrojams ar šo resursu pieprasījumu pasaules tirgos. To lielā mērā ietekmējusi situācija Japānā, kurā ievērojami pieaug pieprasījums pēc energoresursiem, kas savukārt palielina to cenu pasaules tirgos. Tāpat mūsu ostas šobrīd ir pieejamas atšķirībā no Somijas līča, kurā kuģu kustību traucē ledus,” rezultātus komentē LDz prezidents Uģis Magonis.
Kritums novērojams iekšzemes pārvadājumos – pārvadāti 211 tūkstoši tonnu, kas ir par 30,8 procentiem mazāk nekā pagājušajā gadā šajā periodā.
Kā allaž visvairāk pārvadāta nafta, naftas produkti un akmeņogles – 6,15 miljoni tonnu naftas produktu, kas ir par 24 procentiem vairāk, savukārt akmeņogļu pārvadājumu apjomi palielinājušies par 8,1 procentu vairāk nekā pagājušajā gadā (pārvadāti 4,37 milj.tonnu).
Pieaugums novērojams arī minerālmēslu pārvadājumos - salīdzinot ar iepriekšējā gada trim mēnešiem pieaugums sastāda 18,1 procentu, pārvadājot 1,3 miljonus tonnu. Par 12,4 procentiem ir palielinājušies melno metālu pārvadājuma apjomi transportējot 618 tūkstošus tonnu. Kokmateriālu pārvadājuma apjomi ir palielinājušies 23.7%, pārvadājot 188 tūkst. tonnas.
Samazinājušies ir rūdas (-6,5%), kā arī ķīmisko kravu apjomi (-20.5%), kuri pārvadāti attiecīgi 709 tūkst. t. un 411 tūkst. t. apjomā.
Šogad par 27,2 procentiem palielinājies pārvadāto konteineru vienību skaits (25630 TEU).
Latvijā dzelzceļa kravu pārvadājumus veic uzņēmumi: SIA LDz Cargo¸ AS Baltijas ekspresis, AS Baltijas tranzīta serviss.
Koncerns Latvijas dzelzceļš sastāv no valdošā uzņēmuma VAS Latvijas dzelzceļš un piecām meitassabiedrībām – AS LatRailNet, kas veic infrastruktūras maksas noteikšanu un dzelzceļa infrastruktūras jaudas sadali, SIA LDz Cargo, kas nodrošina dzelzceļa kravu pārvadājumus un starptautiskos pasažieru pārvadājumus; infrastruktūras būvniecības un uzturēšanas uzņēmuma SIA LDz Infrastruktūra; ritošā sastāva remonta un uzturēšanas uzņēmuma SIA LDz Ritošā sastāva serviss, kā arī apsardzes uzņēmuma SIA LDz Apsardze.
Sagatavoja LDz Sabiedrisko attiecību daļa