Pārejot uz ziemas laiku, Latvijā netiks veiktas izmaiņas vilcienu kustības sarakstā, paredz Dzelzceļu sadarbības padomes (CSŽT) speciālās starptautiskās darba grupas pieņemtais lēmums.
No 27. līdz 29.maijam Rīgā notika CSŽT darba grupas sanāksmē par starptautisko pasažieru vilcienu kustības grafika izskatīšanu un koriģēšanu. Galvenais sanāksmes darba kārtības jautājums paredzēja izstrādāt vienošanos par vilcienu kustības grafiku saskaņošanu saistībā ar Krievijas un Baltkrievijas lēmumu nepāriet uz ziemas laiku šī gada rudenī.
SIA LDz Cargo Starptautisko pasažieru pārvadājumu daļas vadītājs Edgars Rogoļevs pastāstīja, ka parasti, kad valstis pāriet uz ziemas laiku, nav nepieciešams veikt izmaiņas kustības grafikos, jo šo pāreju īsteno arī kaimiņvalstīs. Savukārt, šogad Krievija un Baltkrievija neveiks šo pāreju, Latvijai ar šīm valstīm veidosies divu stundu laika starpība (pašlaik laika starpība ir 1h). Tas nozīmē, ka būs nepieciešams veikt izmaiņas vilcienu kustību sarakstos.
„Tā kā tas ir Krievijas un Baltkrievijas lēmums neveikt šīs izmaiņas, sanāksmē panākta vienošanās, ka šo valstu dzelzceļi veiks kustības grafika koriģēšanu – Pēterburgas, Maskavas un Minskas maršruta vilcieni no Latvijas aties un Latvijā pienāks, kā līdz šim. Mainīsies pienākšanas un atiešanas laiki kaimiņvalstīs”, paskaidroja E.Rogoļevs.
Koncerns Latvijas dzelzceļš sastāv no valdošā uzņēmuma VAS Latvijas dzelzceļš un piecām meitassabiedrībām – AS LatRailNet, kas veic infrastruktūras maksas noteikšanu un dzelzceļa infrastruktūras jaudas sadali, SIA LDz Cargo, kas nodrošina dzelzceļa kravu pārvadājumus un starptautiskos pasažieru pārvadājumus; infrastruktūras būvniecības un uzturēšanas uzņēmuma SIA LDz Infrastruktūra; ritošā sastāva remonta un uzturēšanas uzņēmuma SIA LDz Ritošā sastāva serviss, kā arī apsardzes uzņēmuma SIA LDz Apsardze.
Sagatavoja LDz Sabiedrisko attīecību daļa