Latest news

Izvēlne

Rīgā lemj par starptautiskajiem dzelzceļa tarifiem

Otrdiena, 25 Oktobris, 2011

No 25. līdz 28.oktobrim Rīgā viesojās 13 valstu dzelzceļu administrāciju pārstāvji, lai izstrādātu kopīgu tranzītpārvadājumu politiku 2012.gadam.

Šajā, 20. NVS valstu dzelzceļu tarifu konferencē, kurā kopš 2008.gada piedalās arī Latvija tika pieņemta NVS valstu dzelzceļu tarifu politika 2012.gadam. Konferencē valstu dzelzceļi noteica tarifu bāzes likmes - tās tika atstātas pagājušā gada līmenī. Ņemot vērā, ka nosakot bāzes tarifu, nosaka pārvadājumu tarifa griestus, dzelzceļu uzņēmumi, veidojot cenas un piemērojot atlaides atsevišķām kravu grupām var piedāvāt pārvadājumus lētāk.

Konferencē atsevišķas pārrunas tika veltītas arī konteinervilcienu pārvadājumiem unLatvijas dzelzceļam izdevās vienoties ar sadarbības partneriem, ka pārvadājumu maksa konteinervilcienā Zubr 2012.gadā paliks nemainīga. Tāpat tika pārrunātas iespējas paplašināt šī konteinervilciena ģeogrāfiju piesaistot kravas no Somijas, kā arī Turcijas.

Dalība šajā organizācijā Latvijas dzelzceļam atļauj piedalīties apspriedēs par tarifu politikas veidošanu ar galvenajiem LDz sadarbības partneriem sliežu platumā 1520mm.

Latvijas dzelzceļš parakstīja Vienošanos par tarifu saskaņošanu 2008.gadā. Pašlaik Vienošanos par tarifu saskaņošanu parakstījušas 14 dalībvalstu dzelzceļu administrācijas – Neatkarīgo valstu savienības valstis, kā arī Igaunija, Gruzija un Latvija. Konferences mērķis ir saskaņotu un izdevīgu tarifu nosacījumu izstrāde, lai veidotu labvēlīgu vidi tranzītpārvadājumu attīstībai.

 

Latvijas dzelzceļš parakstīja Vienošanos par tarifu saskaņošanu 2008.gadā. Pašlaik Vienošanos par tarifu saskaņošanu parakstījušas 14 dalībvalstu dzelzceļu administrācijas – Neatkarīgo valstu savienības valstis, kā arī Igaunija, Gruzija un Latvija. Konferences mērķis ir saskaņotu un izdevīgu tarifu nosacījumu izstrāde, lai veidotu labvēlīgu vidi tranzītpārvadājumu attīstībai.

 

 

Koncerns Latvijas dzelzceļš sastāv no valdošā uzņēmuma VAS Latvijas dzelzceļš un piecām meitassabiedrībām – AS LatRailNet, kas veic infrastruktūras maksas noteikšanu un dzelzceļa infrastruktūras jaudas sadali, SIA LDz Cargo, kas nodrošina dzelzceļa kravu pārvadājumus un starptautiskos pasažieru pārvadājumus; infrastruktūras būvniecības un uzturēšanas uzņēmuma SIA LDz Infrastruktūra; ritošā sastāva remonta un uzturēšanas uzņēmuma SIALDz Ritošā sastāva serviss, kā arī apsardzes uzņēmuma SIA LDz Apsardze.

Sagatavoja LDz Sabiedrisko attiecību daļa