Par godu Latvijas dzelzceļa dibināšanas 93.gadadienai, diviem koncerna darbiniekiem 2.augstā pasniedza augstāko uzņēmuma apbalvojumu Gada balvu. Šogad tās saņēma LDz Projektu vadības daļas vadītāja Aija Poča un LDz meitasuzņēmuma SIA LDz Infrastruktūra projektu vecākais speciālists Artūrs Plešaunieks.
LDz kopā ar Latvijas Zinātņu Akadēmiju un Rīgas Tehnisko universitāti ik gadu pasniedz Gada balvu divās nominācijās – Par izcilu darba veikumu Latvijas dzelzceļa nozarē un Par pētījumiem dzelzceļa transporta nozarē.
Aijas Počas darba ieguldījums mērāms miljonos eiro Eiropas Savienības fondu līdzekļu, kas mērķtiecīgi ieguldīti dzelzceļa infrastruktūras attīstības projektos. Viņa sekmīgi vada komandu, kura realizē no Eiropas Savienības Kohēzijas fonda un citu fondu finansēto projektu sagatavošanu un īstenošanu.
Par īpašu atzīts A.Počas darba ieguldījums LDz vēsturē vērienīgākā Vilcienu kustības vadības sistēmu modernizācijas projekta realizācijā, kura ietvaros no 2005.gada līdz 2011.gadam tika nomainīta pagājušā gadsimta sešdesmitajos gados uzstādītā tehniski novecojusī releju bloķēšanas sistēma ar modernu mikroprocesoru sistēmu, kā arī veiktasignālu, pārmiju un pārbrauktuvju aprīkojuma modernizācija. Rezultātā kopējā sistēmā savienotas 54 dzelzceļa stacijas un divi dispečeru vadības posteņi no Latvijas Austrumu robežas līdz Ventspilij, kas ievērojami atvieglos un padarīs efektīvāku vilcienu kustības vadību visā Latvijai tik nozīmīgajā Austrumu – Rietumu dzelzceļa koridorā.
ES līdzfinansēto projektu ieviešana ir devusi lielu ieguldījumu pārvadājumu kustības drošības un kontroles jomā, nodrošinot iespēju uzņēmumam saglabāt augstu konkurētspēju un nākotnē tā ļaus palielināt LDz infrastruktūras caurvedes spēju no 65 līdz 100 milj.tonnu gadā.
Gada balva par Pētījumiem dzelzceļa transporta nozarē šogad pasniegta jaunajam speciālistam Artūram Plešauniekam par viņa profesionālo maģistra darbu Ģeodēziskais tīkls sliežu ceļu kontrolei. Darbā pētīts Latvijas valsts ģeodēzisko tīklu pārklājums attiecībā pret projektējamo Rail Baltica sliežu ceļu, kā rezultātā sliežu ceļu posmam Trepe – Līvāni un Slampe – Līvbērze tika izveidots provizorisks vietējais ģeodēziskais tīkls, kas apmierina pašreizējās dzelzceļa tehniskās prasības.
Izmantojot pētījumu ir izstrādāts universāls modelis ātrgaitas sliežu ceļu ģeodēzisko atbalstpunktu ierīkošanai Latvijas teritorijā, pielietošanai atkarībā no sliežu ceļu pieļaujamā maksimālā ātruma.
Vēl šajā dienā pieciem LDz koncerna darbiniekiem pasniegti Satiksmes ministrijas Atzinības raksti, pieciem dzelzceļniekiem dāvāta LDz Goda zīme. Vērtīga balva – pulkstenis ar gravējumu – pasniegta 10 darbiniekiem, ar nozīmi Par satiksmes drošību apbalvots viens darbinieks, kā arī 15 darbiniekiem pasniegti LDz prezidenta Uģa Magoņa atzinības raksti.
Uzņēmums Latvijas Valsts dzelzceļi tika dibināts gadu pēc Latvijas valsts dibināšanas – 1919. gada 5.augustā.
Koncerns Latvijas dzelzceļš sastāv no valdošā uzņēmuma VAS Latvijas dzelzceļš un piecām meitassabiedrībām – AS LatRailNet, kas veic infrastruktūras maksas noteikšanu un dzelzceļa infrastruktūras jaudas sadali, SIA LDz Cargo, kas nodrošina dzelzceļa kravu pārvadājumus un starptautiskos pasažieru pārvadājumus; infrastruktūras būvniecības un uzturēšanas uzņēmuma SIA LDz Infrastruktūra; ritošā sastāva remonta un uzturēšanas uzņēmuma SIA LDz Ritošā sastāva serviss, kā arī apsardzes uzņēmuma SIA LDz Apsardze.
Sagatavoja Sabiedrisko attiecību daļa