Pagājušā gada nogalē VAS “Latvijas dzelzceļš” pabeidza projektu “Sliežu ceļu rekonstrukcija”, kura ietvaros nomainīti nolietojušies sliežu ceļi, kas radīja nopietnus ātruma ierobežojumus un līdz ar to daudzviet veidoja “pudeles kakla” efektu.
Projekta kopējās izmaksas veido 45,3 miljonus eiro, no kuriem 33,7 miljonus eiro finansē Eiropas Savienības Kohēzijas fonds, bet 11,6 miljonus– VAS “Latvijas dzelzceļš”.
“Mūsu uzdevums ir nodrošināt kvalitatīvu un mūsdienīgu dzelzceļa satiksmi Latvijas tautsaimniecības interesēs. Tāpēc LDz intensīvi investē gan savus, gan Eiropas Savienības līdzekļus dzelzceļa nozares attīstībā,” uzsver LDz valdes priekšsēdētāja pienākumu izpildītājs Aivars Strakšas.
Šī projekta īstenošanas rezultātā palielināts kustības ātrums un drošība, Austrumu - Rietumu koridora iecirkņu caurlaides spēja, lai varētu nodrošināt plānoto kravu plūsmu caur Latvijas ostām un tranzītu pa valsts teritoriju, samazināts sliežu ceļa radītais trokšņa līmenis, kā arī samazināts apkārtējās vides piesārņojuma risks, kas var rasties sliežu ceļa stāvokļa dēļ.
Projekta ietvaros nomainīti galvenie sliežu ceļa materiāli (sliedes, gulšņi ar stiprinājumiem un balasti), attīrīts esošais balasta slānis un papildināts ar jaunu balastu, sakārtota sliežu ceļa zemes klātne, pilnībā izlīdzināts un izlīmeņots sliežu ceļš, atjaunotas inženiertehniskās būves un dzelzceļa pārbrauktuves, sakārtota zemes nodalījuma josla.
Projekta ietvaros no 2014. līdz 2015. gadam ir pilnībā rekonstruēta nokalpojušā sliežu ceļa virsbūve 93.8 km garumā.
Dzelzceļa sliežu piegādi veica SIA “SIGMEN”, dzelzceļa balasti piegādi veica SIA Ražošanas komercfirma “M2” un dzelzsbetona gulšņu ar elastīgiem sliežu stiprinājumiem piegādi veica TRACK TEC S.A. Būvdarbus veica SIA “LDz Infrastruktūra”.