Koncerns "Latvijas dzelzceļš" (LDz) pēdējo gadu laikā ir īstenojis būtiskus uz efektivitātes un produktivitātes veicināšanu vērstus organizatoriskus un biznesa pārmaiņu procesus, kā arī strādājis pie vērienīgiem attīstības projektiem, un, augstu novērtējot LDz paveikto, “Azerbaidžānas dzelzceļa” pārstāvji ieradušies Latvijā, lai uzklausītu LDz pieredzi pārmaiņu procesu vadīšanā.
Azerbaidžānas kolēģi tika iepazīstināti ar vērienīgākajiem projektiem, tostarp dzelzceļa tīkla elektrifikācijas projektu, kas patlaban ir viens no svarīgākajiem, kā arī pasažieru infrastruktūras modernizāciju un pakalpojumu digitalizāciju, ko LDz ir sācis īstenot. Savukārt, lai uzlabotu pakalpojumu sniegšanu klientiem, norit darbs pie elektronisko norēķinu sistēmas projekta īstenošanas, kā rezultātā savstarpējie norēķini par kravu apstrādi notiks elektroniski, tādējādi atvieglojot gan klientu, gan kravu pastrādātāju ikdienu.
Iepazīstinot ar līdz šim paveikto un pārmaiņām pēc Latvijas iestāšanās Eiropas Savienībā, LDz viceprezidents Ēriks Šmuksts uzsvēra, ka uzņēmums patlaban dinamiski attīstās, un tā darbības uzlabošanai ir īstenotas dažādas strukturālās pārmaiņas. Kā piemēru viņš minēja pagājušā gada sākumā veikto restrukturizāciju, koncerna ietvaros pārdalot funkcijas starp uzņēmumiem.
Ņemot vērā tuvākajā nākotnē gaidāmās reformas darbības uzlabošanai, “Azerbaidžānas dzelzceļam” ir svarīgi uzklausīt LDz pieredzi. Uzsverot, ka “Azerbaidžānas dzelzceļš” patlaban arī piedzīvo dažādus pārmaiņu procesus, šī uzņēmuma Institucionālo reformu daļas vadītājs Azads Guseinovs atzina, ka Azerbaidžānā 70% kravu pārvadājumu tiek organizēti pa autoceļiem, kas veido lielu konkurenci dzelzceļa pārvadājumiem. Viens no iemesliem ir valsts atbalsts autopārvadājumu jomai, kā rezultātā kravu īpašnieki priekšroku tiem, nevis pārvadājumiem pa dzelzceļu. Tā rezultātā cieš arī dzelzceļa infrastruktūra, ko nepieciešams būtiski uzlabot. Līdz ar to viens no kritiskajiem jautājumiem, kuru risināšanai būs jāpievērš īpaša uzmanība, būšot kravu pārvadājumu kustības organizēšana, atzina Guseinovs.
Tikšanās laikā Azerbaidžānas kolēģiem tika sniegta informācija gan par tarifu veidošanas politiku, par normatīvo ietvaru, dzelzceļa infrastruktūras uzlabošanas projektiem un sadarbību ar Satiksmes ministriju dažādu stratēģisko dokumentu izstrādē, tostarp 2018.gada rudenī Ministru kabinetā apstiprināto Indikatīvo dzelzceļa infrastruktūras attīstības plānu.
VAS “Latvijas dzelzceļš” (LDz) ir publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājs un koncerna “Latvijas dzelzceļš” valdošais uzņēmums. Koncernā ietilpst arī sešas meitas sabiedrības – AS “LatRailNet”, kas veic infrastruktūras maksas noteikšanu un dzelzceļa infrastruktūras jaudas sadali, SIA “LDZ CARGO”, kas nodrošina dzelzceļa kravu pārvadājumus un starptautiskos pasažieru pārvadājumus, infrastruktūras būvniecības un uzturēšanas uzņēmums SIA “LDZ infrastruktūra”, ritošā sastāva remonta un uzturēšanas uzņēmums SIA “LDZ ritošā sastāva serviss”, apsardzes uzņēmums SIA “LDZ apsardze”, kā arī loģistikas uzņēmums SIA “LDZ Loģistika”. LDz ir saņēmis Ilgtspējas indeksa Platīna novērtējumu, ka arī ierindojas starp pieciem vērtīgākajiem un vislabāk pārvaldītājiem Latvijas uzņēmumiem "Prudentia" un "Nasdaq Riga" ik gadu veidotajā sarakstā.
VAS “Latvijas dzelzceļš”
Korporatīvās komunikācijas daļa
Tālr.: 67233797, 67232873, 67234567
e-pasts: pr@ldz.lv