Latvijas, Lietuvas un Igaunijas dzelzceļa pārvadātāji 29.maijā Tallinā parakstīja vienošanos par "Amber Train" projektu, tādējādi liekot pamatu regulāriem intermodāliem kravu pārvadājumiem, kas savienos visas trīs Baltijas valstis. Izmantojot dzelzceļa līniju "Amber Train", kravas no Rietumeiropas uz Baltijas reģionu tiks nogādātas ievērojami ātrāk, ekonomiskāk un videi draudzīgākā veidā.
Vienošanos parakstīja SIA "LDz Cargo" valdes priekšsēdētāja Svetlana Berga, SIA "LDz Loģistika" valdes loceklis Eduards Čerņavskis, Lietuvas dzelzceļa uzņēmuma AB "Lietuvos geležinkeliai" viceprezidents Egidijs Lazausks un Igaunijas dzelzceļa uzņēmuma "EVR Cargo" vadītājs Rauls Tomsalu.
"Projekts "Amber Train" ir labs piemērs, kā radīt pakalpojumus uz esošās infrastruktūras bāzes. Šis maršruts sniegs jaunas iespējas un priekšrocības visām trim Baltijas valstīm. Mūsu kopīgās sadarbības rezultātā autoceļu infrastruktūra tiks atslogota no kravas automašīnām, savukārt klientiem tā būs iespēja izmantot vienu līniju kravu nogādāšanai galamērķī," parakstot vienošanos, uzsvēra E. Čerņavskis.
Lietuvas dzelzceļš sagaida, ka projekta īstenošanas rezultātā ieguvēji būs visas trīs iesaistītās puses, pauda Lietuvas dzelzceļa viceprezidents. "Taču vissvarīgākais – ieguvēji būs mūsu klienti. "Amber Train" piedāvās ātru, uzticamu un efektīvu kravu pārvadājumu savienojumu starp Rietumeiropu un Ziemeļeiropu," norāda E. Lazauskas.
Igaunijas dzelzceļa valdes priekšsēdētājs Ēriks Laidve savukārt pauda: "Igaunijas dzelzceļš jauno sadarbības projektu atbalstīs jebkādā veidā un darīs visu, lai tas būtu sekmīgs. Šis ir vēl viens signāls tam, ka ir pieprasījums pēc Ziemeļu-Dienvidu transporta koridora."
"Sākot projekta īstenošanu, esam kritiski izvērtējuši arī tehniskās procedūras un uzlabojuši tās, piemēram, ieviešot elektronisko informācijas apmaiņu. Esam radījuši lielisku bāzi tam, lai nodrošinātu daudz vienkāršāku kravu plūsmas organizēšanu," piebilda R.Tomsalu.
“Amber Train” ir Latvijas, Lietuvas un Igaunijas dzelzceļa pārvadājumu uzņēmumu kopīgs projekts. Par tā izveidi vienošanās tika panākta Rīgā šī gada martā. Projekts palīdzēs Baltijas valstīm kopīgi attīstīt intermodālos kravu pārvadājumus, ļaujot ne tikai ietaupīt izmaksas klientiem un pārvadājumu operatoriem, bet arī samazināt vides piesārņojumu, trokšņu līmeni, satiksmes negadījumu un sastrēgumu skaitu.
VAS “Latvijas dzelzceļš” ir publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājs un koncerna “Latvijas dzelzceļš” valdošais uzņēmums. Koncernā ietilpst arī sešas meitas sabiedrības – AS “LatRailNet”, kas veic infrastruktūras maksas noteikšanu un dzelzceļa infrastruktūras jaudas sadali, SIA “LDZ CARGO”, kas nodrošina dzelzceļa kravu pārvadājumus un starptautiskos pasažieru pārvadājumus, infrastruktūras būvniecības un uzturēšanas uzņēmums SIA “LDZ infrastruktūra”, ritošā sastāva remonta un uzturēšanas uzņēmums SIA “LDZ ritošā sastāva serviss”, apsardzes uzņēmums SIA “LDZ apsardze”, kā arī loģistikas uzņēmums SIA “LDZ Loģistika”.