Trešdien, 15. augustā plkst. 14.20 Ventspilī, Piejūras brīvdabas muzejā pirmajā publiskajā braucienā dosies nepilnus simts gadus sena, restaurēta šaursliežu dzelzceļa tvaika lokomotīve MI-611. To atjaunoja valsts akciju sabiedrība Latvijas dzelzceļš. Projektu rūpīgi kūrēja un darbu veikšanu uzraudzīja Latvijas Dzelzceļa vēstures muzeja speciālisti, savukārt restaurācija pērn oktobrī bija uzticēta Čehijas uzņēmumam Atlas Union.
Šī gada jūlija nogalē lokomotīve MI-611 tika atvesta uz Latviju un tika nogādāta Ventspils Piejūras brīvdabas muzejā, kur tā turpmāk būs ne vien statiski apskatāma, bet vizinās ventspilniekus un pilsētas viesus. Ventspils tika izvēlēta tādēļ, ka tur ir divas 600 mm šaursliežu dzelzceļa līnijas. MI-611 kopā ar otru savu līdzgaitnieci Ml-631 lokomotīvi, kas jau vairākus gadus priecē ventspilniekus, vedīs interesentus un pilsētas viesus pa diviem apskates objektiem - 1,3 km garo Riņķa līniju Jūrmalas parkā un no jauna uzbūvēto 3 km garo Kalna līniju līdz Piedzīvojumu parkam.
VAS Latvijas dzelzceļšprezidents Uģis Magonis: „Man ir gandarījums par paveikto! Šī Latvijai unikālā restaurācija ir artava un cieņas izrādīšana gan dzelzceļa, gan mūsu valsts vēsturei. Mazā tvaika lokomotīve, ko reiz Prūsijas armijā uzskatīja par piemērotāko karalauku dzelzceļu apkalpošanai, no nelietojama Latvijas Dzelzceļa vēstures muzeja eksponāta, atkal pārtapusi kustīgā darbarūķī. Turklāt tā dzīvos pilnvērtīgu lokomotīves mūžu, nevis pildīs vien apskates objekta funkcijas.” Koncerns Latvijas dzelzceļšsastāvā ir vadošais uzņēmums VAS Latvijas dzelzceļš un četras meitassabiedrības – SIA LDz Cargo , kas nodarbojas ar dzelzceļa kravu pārvadājumiem; infrastruktūras būvniecības uzņēmums SIA LDz Infrastruktūra ; ritošā sastāva remonta uzņēmums SIA LDz Ritošā sastāva serviss , kā arī apsardzes uzņēmums LDz Apsardze .
|