Aukstums, kas skāris Eiropu, radījis sarežģījumus dzelzceļa kravu pārvadātājiem, tomēr par spīti sniegiem un zemajām gaisa temperatūrām, pasažieru vilcieni gandrīz visur Eiropā kursē pēc grafika un netiek atcelti.
A/S Pasažieru vilciens neskatoties uz ievērojamo aukstumu, nav atcēlis reisus un nodrošina pasažieriem iespēju izmantot šo transporta veidu un rēķināties ar tā kursēšanas laikiem. Apstākļos, kad sals sasniedz – 20 grādus, ostu darbs tiek gandrīz paralizēts un sastāvi, kas gaida savu kārtu izkraušanai, veido ievērojamas rindas un sastrēgumus.
Kamēr spelgonī igauņi Tallinas centrālajā dzelzceļa stacijā rūpējas par pasažieru siltumu, piedāvājot bezmaksas karstus dzērienus, bet austriešu vilciena kompānija ŌBB palīdz bezpajumtniekiem atrast pajumti, Latvijas dzelzceļš risina visai nevienkāršus sala izraisītus loģistikas jautājumus – kā nodrošināt vienmērīgu kravu plūsmu no Baltkrievijas ostu virzienā, neveidojot sastrēgumus ne Latvijas, ne Baltkrievijas teritorijā.
Latvijas dzelzceļš pašreiz organizē kravu loģistiku tā, lai daļu sastāvu sūtītu caur Lietuvu uz Klaipēdas ostu, kamēr daļa kā ierasts kursē cauri Latvijai uz Ventspils ostu „Šāda situācija varētu turpināties līdz februāra beigām, kad mitēsies sals,” norāda Aļģirds Dičmons VAS Latvijas dzelzceļš Direktora vietnieks vilcienu kustības organizācijas jautājumos „Būtiskākais, ka esam atraduši risinājumu un nodrošinām kravu plūsmu.”
Koncerns Latvijas dzelzceļš sastāv no valdošā uzņēmuma VAS Latvijas dzelzceļš un piecām meitassabiedrībām – AS LatRailNet, kas veic infrastruktūras maksas noteikšanu un dzelzceļa infrastruktūras jaudas sadali, SIA LDz Cargo, kas nodrošina dzelzceļa kravu pārvadājumus un starptautiskos pasažieru pārvadājumus; infrastruktūras būvniecības un uzturēšanas uzņēmuma SIA LDz Infrastruktūra; ritošā sastāva remonta un uzturēšanas uzņēmuma SIA LDz Ritošā sastāva serviss, kā arī apsardzes uzņēmuma SIA LDz Apsardze.
Sagatavoja LDz Sabiedrisko attiecību daļa