Lai pārrunātu un vienotos par turpmāko dzelzceļa satiksmes attīstību starp Latviju un Krieviju, 15. un 16.aprīlī kopīgā darba grupā tikās Latvijas un Krievijas dzelzceļa pārstāvji. Tikšanās laikā sagatavots savstarpējās sadarbības līguma projekts.
Abu valstu dzelzceļu uzņēmumu tikšanās notiek gandrīz vienlaicīgi ar Latvijas un Krievijas satiksmes ministriju pārstāvju tikšanos, kurā pārrunātas strukturālās reformas, valsts un uzņēmējdarbības kompetenču sadalījums un jautājumus par Latvijas saistībām, kuras nosaka dalība Eiropas Savienībā.
Savukārt abu valstu dzelzceļu pārstāvji sagatavoja LDz un RŽD sadarbībai ļoti nozīmīgo savstarpējās attiecības regulējošo divpusējo līguma projektu Par savstarpējās sadarbības organizēšanu dzelzceļa pārvadājumos. Šis līgums regulē abu valstu dzelzceļu uzņēmumu savstarpējās saistības, tiesības un norēķinu kārtību. Līgumā arī nodalīta pušu atbildība par to, kā tiek organizēta dzelzceļa satiksme šķērsojot robežu – kuras puses dispečeri organizē satiksmi, līdz kurai stacijai kravu nogādā vilciena mašīnisti, kā arī citi jautājumi.
Šis līgums aizstās 1992.gadā starp Latvijas un Krievijas dzelzceļa uzņēmumiem noslēgto līgumu, kas jau ilgāku laiku ir novecojis un neatbilst pašreizējām prasībām.
Līguma projektu paredzēts parakstīt Latvijas dzelzceļa organizētās Dzelzceļa sadarbības padomes 52.sēdes laikā Jūrmalā 13.-14.aprīlī.
Koncerns Latvijas dzelzceļš sastāv no valdošā uzņēmuma VAS Latvijas dzelzceļš un četrām meitassabiedrībām – SIA LDz Cargo, kas nodarbojas ar dzelzceļa kravu pārvadājumiem; infrastruktūras būvniecības un uzturēšanas uzņēmuma SIA LDz Infrastruktūra; ritošā sastāva remonta un uzturēšanas uzņēmuma SIA LDz Ritošā sastāva serviss, kā arī apsardzes uzņēmuma LDz Apsardze.
Sagatavoja LDz Sabiedrisko attiecību daļa