Latest news

Izvēlne

"Latvijas dzelzceļš” paraksta līgumu par Liepājas stacijas modernizāciju

VAS „Latvijas dzelzceļš” (LDz) parakstījis projektēšanas un būvniecības līgumu ar pilnsabiedrību „Thales – Fima –  Transceltnieks” par Liepājas stacijas signalizācijas sistēmas modernizāciju un sliežu ceļu rekonstrukciju. Līguma kopējā summa ir 24,4 miljoni eiro, no tās Kohēzijas fonda līdzfinansējums 18,1 miljoni eiro un LDz finansējums - 6,3 miljoni eiro. Projektu plānots īstenot līdz 2015. gadam.

Projekts paredz ievērojami rekonstruēt Liepājas staciju, kas, galvenokārt, ietver signalizācijas sistēmas modernizāciju un sliežu ceļa rekonstrukciju.

„Liepājas dzelzceļa stacija ir pats svarīgākais transporta ķēdes posms Liepājas ostas veiksmīgas darbības nodrošināšanai, un šī modernizācija mums ļaus būtiski uzlabot dzelzceļa sniegto pakalpojumu un strādāt efektīvāk,” uzsver Latvijas dzelzceļa prezidents Uģis Magonis.

Šobrīd stacijas konfigurācija, signalizācijas sistēma,  elektroapgādes un telekomunikācijas sistēmas, kā arī stacijas telpas pilnībā neatbilst mūsdienu dzelzceļa transporta prasībām. Stacijas sliežu ceļa konfigurācija ir izveidota ļoti sen un darbojas ar pārmiju pārvedu rokas vadību.

Projekta ietvaros paredzēts ar roku pārslēdzamās pārmijas un veco signalizācijas sistēmu nomainīt ar mikroprocesoru vadības signalizāciju. Tāpat arī paredzēts izveidot attālinātu Liepājas stacijas darbības monitoringu Rīgas dispečeru centrā, kas ļaus efektīvāk un precīzāk izveidot un sakoordinēt plānoto vilcienu grafiku. Stacijas galvenie sliežu ceļi tiks rekonstruēti un pagarināti par 2700 metriem, lai varētu pieņemt vilciena sastāvu ar 57 nosacītiem vilcienu vagoniem.

„Šis projekts iezīmē jaunu pagrieziena punktu vismodernāko tehnoloģiju ieviešanā stratēģiski svarīgajā Eiropas Savienības reģionā,” komentē THALES grupas vietējās pārstāvniecības SIA „Thales Rail Signalling Solutions Baltics” izpilddirektors Deniss Krivčenkovs.

„Šis līgums, kas noslēgts kopā ar vadošajiem partneriem - THALES grupas uzņēmumiem ir ļoti nozīmīgs „FIMA” darbībai Latvijā, jo apliecina mūsu kompetenci un spēju apvienot spēkus ar pasaules klases ražotājiem. Mūsu uzņēmums Latvijā šādu partnerību izveido pirmoreiz. Esmu pārliecināts, ka katra partnera pienesums tikai paaugstinās kopējo projekta kvalitāti,”  norāda SIA „FIMA” valdes priekšsēdētājs Jānis Vilmanis. Savukārt SIA RKF “Transceltnieks” valdes priekšsēdētājs Viktors Zagvozdkins apliecināja, ka, realizējot šo projektu uzņēmums ir gatavs nodrošināt profesionālu un kvalitatīvu darbu izpildi.

Šī ES Kohēzijas fonda līdzfinansētā projekta ietvaros par  EUR 389 400 noslēgts arī projekta uzraudzības līgums ar pilnsabiedrību "Dzelzceļa inženieri".

Koncerns Latvijas dzelzceļš sastāv no valdošā uzņēmuma VAS Latvijas dzelzceļš un piecām meitassabiedrībām – AS LatRailNet, kas veic infrastruktūras maksas noteikšanu un dzelzceļa infrastruktūras jaudas sadali, SIA LDz Cargo, kas nodrošina dzelzceļa kravu pārvadājumus un starptautiskos pasažieru pārvadājumus; infrastruktūras būvniecības un uzturēšanas uzņēmuma SIA LDz Infrastruktūra; ritošā sastāva remonta un uzturēšanas uzņēmuma SIA LDz Ritošā sastāva serviss, kā arī apsardzes uzņēmuma SIA LDz Apsardze.