Satiksmes ministrs Anrijs Matīss kopā ar Latvijas dzelzceļa (LDz) prezidentu Uģi Magoni un Siguldas novada Domes priekšsēdētāju Uģi Mitrevicu 4.septembrī Siguldas stacijā atklāja pasažieru infrastruktūras labiekārtošanas pilotprojekta ietvaros uzbūvēto paaugstināto peronu.
Projekta ietvaros ir izbūvēti salu un malu peroni ar augstuma atzīmi + 0.55m attiecībā pret sliežu augšējās malas atzīmi. Izveidoti peronu pieslēgumi vietējās pašvaldības esošajai gājēju ceļu infrastruktūrai. Uzstādīti stacijas teritorijas labiekārtošanas elementi – soli, informatīvie stendi un tablo, kā arī atkritumu urnas. Papildus Siguldas stacijā uzstādīts aizsargžogs, jauns perona apgaismojums un apziņošanas sistēma, kas nodrošinās lielāku pasažieru drošību un samazinās negadījumu riskus.
„Ir pamats lepoties, ka Latvijā ir kļuvis par vienu sakārtotu visiem pieejamu infrastruktūras objektu vairāk. Šis ir labs piemērs tam kā pašvaldība un valstij piederošs nozīmīgs uzņēmums savstarpēji sadarbojoties spēj ievērojami uzlabot iedzīvotājiem pilsētvidi un padarīt to ērtu un pieejamu ikvienam. Novēlu neapstāties pie sasniegtā un īstenot līdzīgus projektus arī citviet Latvijā,” uzsver A.Matīss.
„Staciju loma mūsdienās ir mainījusies – vairs nav nepieciešamība pēc lielām uzgaidāmām telpām, pasažieru aprite notiek straujāk, arī biļetes var iegādāties gan vilcienā, gan internetā. Sadarbībā ar Siguldas novada Domi ir rasts lielisks risinājums stacijas ēkas izmantošanai – padarot to daudzfunkcionālu,” uzskata U.Magonis. „Mēs jau vairākus gadus meklējām risinājumus, kādā veidā uzlabot pasažieru infrastruktūru. Pirmais, eksperimentālais paaugstināta perona projekts pirms dažiem gadiem tika uzbūvēts līnijas Rīga-Krustpils pieturas punktā Dendrārijs, tāpēc šajā projektā varējām izmantot gūto pieredzi, lai mūsu darba rezultāts apmierinātu vilciena pasažierus. Nākamā gada laikā plānojam apgūt Eiropas Savienības atvēlētos līdzekļus un pilnveidot pasažieru infrastruktūru Jūrmalas un Jelgavas virziena stacijās,” stāsta U.Magonis.
„Siguldas novada pašvaldība pagājušā gada septembrī atklāja rekonstruēto dzelzceļa staciju un laukumu. Pašvaldības investīcijas šajā teritorijā pārsniedza 1,2 miljonus latu, tādēļ esam gandarīti arī par „Latvijas dzelzceļa” investīciju jaunu, paaugstinātu peronu izbūvē, kas ļauj pasažieriem ērtāk iekāpt un izkāpt no vilciena. Investīcijas Siguldas dzelzceļa stacijas infrastruktūras sakārtošanā ir lielisks piemērs, kā pašvaldība un „Latvijas dzelzceļš” apvienojot resursus un idejas, ir radījuši pasažieriem drošu, ērtu un sakārtotu vidi”, investīcijas novērtē Siguldas novada Domes priekšsēdētājs Uģis Mitrevics.
Apgūstot pieejamo Eiropas Savienības Kohēzijas fonda finansējumu Latvijas dzelzceļš (LDz) līdz 2015.gadam paaugstinās pasažieru platformas vairākās stacijās Jelgavas un Jūrmalas virzienos. Tādējādi pasažieriem iekāpjot vai izkāpjot no vilciena nebūs nepieciešams veikt 33 centimetru pakāpienu līdz pirmajam vagona pakāpienam. Pēc AS Pasažieru vilciens datiem dienā šādu (33 cm) pakāpiena augstumu veic 58 tūkstoši cilvēku. Kopumā veiktais attālums ir salīdzināms ar 2 reiz uzkāpšanu un nokāpšanu no Everesta.
Pasākuma ietvaros satiksmes ministrs Anrijs Matīss, Latvijas dzelzceļa prezidents Uģis Magonis un Siguldas novada Domes priekšsēdētājs Uģis Mitrevis Siguldas stacijā atklāja jauno perona pulksteni, kurš turpmāk rādīs laiku vilcienu pasažieriem.
Perona izbūve prasīja nedaudz vairāk kā gadu un tos veica uzņēmums SIA RBSSKALS Būvsabiedrība.
Koncerns Latvijas dzelzceļš sastāv no valdošā uzņēmuma VAS Latvijas dzelzceļš un piecām meitassabiedrībām – AS LatRailNet, kas veic infrastruktūras maksas noteikšanu un dzelzceļa infrastruktūras jaudas sadali, SIA LDz Cargo, kas nodrošina dzelzceļa kravu pārvadājumus un starptautiskos pasažieru pārvadājumus; infrastruktūras būvniecības un uzturēšanas uzņēmuma SIA LDz Infrastruktūra; ritošā sastāva remonta un uzturēšanas uzņēmuma SIALDz Ritošā sastāva serviss, kā arī apsardzes uzņēmuma SIA LDz Apsardze.
Sagatavoja LDz Sabiedrisko attiecību daļa