Latest news

Izvēlne

Latvijas dzelzceļš saņem balvu par izcilu pārvaldi

Ceturtdiena, 28 Novembris, 2013

Latvijas dzelzceļš (LDz) ikgadējā Latvijas Darba devēju konfederācijas (LDDK) rīkotajā pasākumā Efektīvas pārvaldības gada balva 2013 saņēma balvu par efektīvu pārvaldi uzņēmumā.

 

LDDK un Valsts kancelejas piešķīra balvu Latvijas dzelzceļam uzņēmumu kategorijā „Par izcilu pārvaldības principu ieviešanu uzņēmējdarbībā un efektīvu finanšu vadību”.

 

“Kopš 2005. gada uzņēmumā ir veikta nopietna reorganizācija un sekmīga tā restrukturizācija. Pateicoties efektīvam darbam, esam uzstādījuši kravu pārvadājumu rekordus, sasnieguši lieliskus finanšu rādītājus. Balva, kas saņemta par izciliem pārvaldības principiem un finanšu vadību apliecina, ka gan iepriekš veiktās reformas, gan uzņēmuma turpmākā pārvaldīšana ir devušas rezultātus un tas ir novērtēts,” norāda LDz prezidents Uģis Magonis.

 

Efektīvas pārvaldības balvu LDz saņēma arī 2008. gadā, kad apņēmās turpināt efektīvu pārvaldi un uzņēmuma attīstību. LDz izpildīja solījumu – tika palielināts pārvadāto kravu apjoms, kas iepriekšējā gadā sasniedza jaunu rekordu – 60,6 miljonus tonnu kravu, kā arī lielus peļņas apjoma rādītājus, nopelnot 25,7 miljonus latu, kas ir par 35,2% jeb 6,7 milj. latu vairāk nekā gadu iepriekš.

 

LDDK ģenerāldirektore Līga Meņģelsone uzsver: „Efektīvas pārvaldības  gada balvas mērķis ir  sekmēt labas pārvaldības praksi  Latvijā un pieredzes  apmaiņu starp privāto un publisko sektoru pārvaldības kvalitātes paaugstināšanai. Efektīva pārvaldība ir svarīga kā veiksmīgai valsts un pašvaldību darbībai, tā arī uzņēmējdarbības sektorā, ko ir pierādījis Latvijas dzelzceļš. Īstenojot efektīvas pārvaldības principus savā darbā, LDz ir konkurentiem soli priekšā  ne tikai vietējā tirgū, bet arī  starptautiskā arēnā, konkurējot ar Eiropas un Āzijas dzelzceļa pārvadātājiem.” 

 

Kopš 2005. gada LDz apgrozījums pieaudzis par 80% (no LVL 183,9 milj. 2005.gadā līdz LVL 333,9 milj. pērn), savukārt 2012.gadā, salīdzinot ar 2005.gadu, uzņēmuma peļņa pēc nodokļiem pieaugusi vairāk nekā 52 reizes (2005.gadā – LVL 0,4 milj., 2012.gadā – LVL 25,8 milj.). 2012.gadā Latvijas dzelzceļš Latvijā bijis ceturtais lielākais uzņēmums pēc ilgtermiņu ieguldījumu, pamatlīdzekļu un bilances kopsummas.

 

Balvas kandidātus izvērtēja Valsts kanceleja, pašvaldību sektorā Vides un reģionālās attīstības ministrija, bet privātajā sektorā – LDDK sadarbībā ar SIA Lursoft. Otrajā kārtā izvirzītās nominācijas vērtēja kompetenta žūrija, kurā bija Valsts kancelejas, LDDK, VARAM, Finanšu ministrijas, Publiskās un privātās partnerības asociācijas, Latvijas Informācijas un komunikācijas tehnoloģiju asociācijas, SIA Lursoft, žurnāla KapitālsNASDAQ OMX un SIALatvijas Mobilais Telefons pārstāvji.

 

Koncerns Latvijas dzelzceļš sastāv no valdošā uzņēmuma VAS Latvijas dzelzceļš un piecām meitassabiedrībām – AS LatRailNet, kas veic infrastruktūras maksas noteikšanu un dzelzceļa infrastruktūras jaudas sadali, SIA LDz Cargo, kas nodrošina dzelzceļa kravu pārvadājumus un starptautiskos pasažieru pārvadājumus; infrastruktūras būvniecības un uzturēšanas uzņēmuma SIA LDz Infrastruktūra; ritošā sastāva remonta un uzturēšanas uzņēmuma SIA LDz Ritošā sastāva serviss, kā arī apsardzes uzņēmuma SIALDz Apsardze.

 

Sagatavoja LDz Sabiedrisko attiecību daļa