Valsts akciju sabiedrības Latvijas dzelzceļš valdes priekšsēdētājs Uģis Magonis, 7.februārī tiekoties ar Kazahstānas dzelzceļa vadītāju Askaru Maminu, vienojās par savstarpēji izdevīgu tarifu politiku, kas ļautu palielināt pārvadāto kravu apjomu. Abi dzelzceļu vadītāji parakstīja kopīgu vēstuli aicinot arī Krievijas dzelzceļu iekļauties sistēmā ar izdevīgiem tarifiem.
“Kazahstāna mums ir ļoti nozīmīgs partneris un tāpēc esam ļoti gandarīti, ka mums ne tikai izdevās panākt vienošanos būtiskākajos jautājumos par pārvadājamo kravu veidu paplašināšanu, bet arī kopīgi aicināt Krievijas dzelzceļu piedalīties šajā izdevīgajā sadarbībā”, pastāstīja U.Magonis.
Pārrunājot iepriekšējo sadarbību vadītāji atzina, ka globālā ekonomiskā situācija lielā mērā ir nelabvēlīgi ietekmējusi kravu apjomus Latvijas – Kazahstānas satiksmē, kas pagājušajā gadā samazinājušies par vairāk nekā 35 procentiem salīdzinājumā ar 2008.gadu. Lielākais kravu apjoma samazinājums ir kravām, kas tiek vestas no Kazahstānas uz Latviju un tranzītā. Tas ir saistīts ar apjoma samazinājumu galveno kravu grupās: krāsainie metāli, graudi, naftas produkti un melnie metāli. Tajā pašā laikā pieaudzis pārvadāto konteinerkravu apjoms.
Pēc sanāksmes Latvijas un Kazahstānas dzelzceļa pārstāvji izteica cerību, ka, īstenojot paredzētos pasākumus, jau 2010.gadā ir iespējams kravu apjoma palielinājums uz Latvijas ostām tādām kravu grupām kā akmeņogles, graudi, krāsainie un melnie metāli, naftas produkti, kā arī ķīmiskās preces.
Sagatavoja LDz Sabiedrisko attiecību daļa