Latvijas dzelzceļš (LDz) ar Eiropas Savienības Kohēzijas fonda atbalstu no 8. jūlijā pabeidza vilcienu kustības vadības sistēmas modernizāciju pirmajās projekta stacijās un iecirknī Slampe-Līvbērze, kura ietvaros šajā posmā līdzšinējā sešdesmitajos gados uzstādītā tehniski novecojusī releju bloķēšanas sistēma nomainīta ar modernu mikroprocesoru sistēmu.
Vilcienu kustības vadības sistēmas nomaiņa līdz ar signālu, pārmiju un pārbrauktuvju aprīkojuma modernizāciju tiek veikta projekta „ Vilcienu kustības vadības sistēmas modernizācija ( Latvijas Austrumu - Rietumu dzelzceļa koridors)” ietvaros.
Jaunā sistēma ir pilnībā izmantojama ar esošo lokomotīvju tehnisko aprīkojumu, un nākotnē arī savietojama ar jaunu modernu ritošo sastāvu.
“Šis projekts ne tikai ļaus ievērojami uzlabot drošību un caurlaides spēju uz mūsu sliežu ceļiem, kas ir mūsu uzņēmuma prioritātes, bet arī ievērojami atvieglos un padarīs efektīvāku vilcienu kustības vadību visā Austrumu–Rietumu dzelzceļa koridorā,” norāda LDz valdes priekšsēdētājs Uģis Magonis.
LDz sadarbības partneri šajā projektā un darbu izpildītāji ir konsorcijs Thales Rail Signalling Solutions GmbH un SIA Thales Rail Signalling Solutions Baltics (THALES). Projekta pirmā posma ietvaros ar sadarbības partneri THALES paredzēts Daugavpils – Indra, Jelgava – Krustpils un Jelgava – Ventspils posmā kopgarumā 355,8 km pilnībā uzstādīt un modernizēt:
· jaunu centralizācijas sistēmu 32 stacijās (t.sk. optisko un dažādu citu kabeļu izbūve);
· divus satiksmes kontroles centrus Daugavpilī un Jelgavā;
· 781 jaunu signālu;
· 241 pārmiju;
· 83 pārbrauktuvju aprīkojuma elementus.
“Esam priecīgi, ka ar mūsu risinājumiem vilcienu kustības vadības jomā, esam snieguši ieguldījumu Latvijas Austrumu-Rietumu dzelzceļa koridora kustības drošības un kapacitātes paaugstināšanai. To bija iespējams sasniegt pateicoties labai sadarbībai starp visām šajā projektā iesaistītām pusēm,” piebilst THALES starptautisko darījumu direktors Žans-Žaks Kolbs.
Projekta izmaksas sastāda 47,6 miljonus eiro, no kuriem vairāk kā 72,5 procentus jeb 34,5 miljonus sedz ES Kohēzijas fonds.
Pilnībā realizējot vilcienu kustības vadības sistēmas modernizācijas projektu, vilcienu kustības vadība Latvijas teritorijā Austrumu – Rietumu dzelzceļa koridorā tiks veikta no diviem satiksmes kontroles centriem Daugavpilī un Rīgā.
Koncerns Latvijas dzelzceļš sastāv no valdošā uzņēmuma VAS Latvijas dzelzceļš un četrām meitassabiedrībām – SIA LDz Cargo, kas nodarbojas ar dzelzceļa kravu pārvadājumiem; infrastruktūras būvniecības un uzturēšanas uzņēmuma SIA LDz Infrastruktūra; ritošā sastāva remonta un uzturēšanas uzņēmuma SIA LDz Ritošā sastāva serviss, kā arī apsardzes uzņēmuma SIA LDz Apsardze.
Sagatavoja LDz Sabiedrisko attiecību daļa