Latvijas dzelzceļa (LDz) darbinieki Rīgā 23.aprīlī, piedaloties Lielajā dzelzceļa sakopšanas talkā, kas noritēja ikgadējā Spodrības mēneša ietvaros, spītējot krusai un lietum, sakopa vairākus desmitus tūkstošus kvadrātmetrus plašu dzelzceļa teritoriju Rīgas, Ventspils, Liepājas, Jelgavas un Daugavpils rajonos.
Šodien vairāki simti dzelzceļa darbinieku, atsaucoties LDz valdes priekšsēdētāja Uģa Magoņa aicinājumam, devās attīrīt no gada laikā uzkrātajiem netīrumiem dzelzceļa sliedēm piegulošās joslas, kā arī vairākas stacijas, depo un citas vietas. Talkas atklāšana notika plkst. 9.00 pie Ģenerāldirekcijas ēkas Gogoļa ielā 3 skanot dzelzceļa dziesmām un LDz vadītāja uzrunai, pēc kuras talcinieki devās darbā.
“Esam priecīgi, ka ar mūsu sakopšanas darbiem turpinām ne tikai Spodrības mēnesi dzelzceļā, bet arī aizsākam Lielo Latvijas sakopšanas talku, kas notiks rīt 24.aprīlī. Šodien daudzi mūsu darbinieki, kuru darba specifika ļāva, plecu pie pleca – vadītāji un padotie – devās sakopt dzelzceļa apkārtni no dažādiem atkritumiem. Saku viņiem īpašu paldies, jo, neskatoties uz auksto un slapjo laiku, mēs izpildījām attīrījām plānoto – vairākus tūkstošus kvadrātmetru,” gandarīts ir U.Magonis.
Viena no talkas organizatorēm LDz iekšējās komunikācijas vadītāja Māra Baumane aicina cilvēkus būt apzinīgiem un nepiegānīt dzelzceļa apkārtni: “Diemžēl liela sabiedrības daļa uzskata, ka dzelzceļa malas uzskatāmas par izgāztuvi un tāpēc savus atkritumus izmet šeit, nevis tam paredzētajās vietās. Lai šo netīrību sakoptu rīkojam talkas. Tāpēc aicinām cilvēkus būt apdomīgākiem un atcerēties, ka viņu izmestos atkritumus būs jāvāc mums. Jūs taču negribētu vākt manus atkritumus?”
Turpinot pagājušajā gadā atjaunoto 1930.gados iedibināto dzelzceļa tradīciju, arī šogad LDz valdes priekšsēdētājs Uģis Magonis kopā ar uzņēmuma valdes locekļiem Aivaru Strakšas un Edvīnu Kočānu pēc teritorijas sakopšanas iestādīja koku. Šogad to stādīja Torņakalna stacijā.
Torņakalna stacija kā īpaša vieta šogad nav izvēlēta nejauši – 1930.gadu otrajā pusē dzelzceļi ierīkoja tam laikam atbilstošus apstādījumus vairāk kā 100 stacijās un pieturvietās. To galvenais princips bija atvērtība, plašums, ritmiska stādījumu atkārtošanās. Rīgas pilsētā viena no skaistākajām bija Torņakalna stacija, kuru rotāja ziemciešu stādījumu ieskauta ūdens strūklaka. Dzelzceļš dārzu ierīkošanai uzturēja savas dārzniecības, stādu un koku audzētavas, bet pēc apstādījumu ierīkošanas, to apkope tika nodota vietējo darbinieku pārziņā, kas parasti to veica brīvajā laikā.
Koncernā Latvijas dzelzceļš strādā 12300 darbinieku, un tas sastāv no valdošā uzņēmuma VAS Latvijas dzelzceļš un četrām meitassabiedrībām – SIA LDz Cargo, kas nodarbojas ar dzelzceļa kravu pārvadājumiem; infrastruktūras būvniecības un uzturēšanas uzņēmuma SIALDz Infrastruktūra; ritošā sastāva remonta un uzturēšanas uzņēmuma SIA LDz Ritošā sastāva serviss, kā arī apsardzes uzņēmuma LDz Apsardze.
Sagatavoja LDz Sabiedrisko attiecību daļa