Latest news

Izvēlne

LDz jauns pārvadājumu rekords

Otrdiena, 8 Janvāris, 2013

2012. gadā Latvijas dzelzceļš pārspējis iepriekšējo kravu apjoma pārvadājumu rezultātus, sasniedzot 60,6 miljoni tonnu. 2011. gadā pārvadāti 59, 5 miljoni tonnu. Aizvadītajā gadā nodokļos valstij Latvijas dzelzceļš (LDz) samaksājis nepilnus 83 miljonus latu, kas ir par 8 miljoniem vairāk, nekā gadu iepriekš.

„Palielinot sliežu ceļu noslodzi – vedot vēl vairāk kravu, nepieciešami lieli ieguldījumi infrastruktūras uzturēšanā un modernizācijā,” norāda LDz prezidents Uģis Magonis. „Tādēļ 2013. un nākamo gadu prioritāte, kas tiek aktualizēta ne vien uzņēmuma iekšienē, bet arī valsts līmenī – ir ieguldījumi infrastruktūras attīstībā,” apstiprina Magonis. Kā vienu no būtiskākajiem infrastruktūras attīstības projektiem U.Magonis uzsvēra dzelzceļa elektrifikāciju. No 1884,2 km sliežu ceļu pašlaik elektrificēti ir 257,4 km. Iecerētā projekta mērķi ir paaugstināt ekspluatācijas efektivitāti un dzelzceļa koridora konkurētspēju, salīdzinot ar konkurentiem kaimiņvalstīs, kā arī būtiski samazināt vilcienu izraisīto negatīvo ietekmi uz vidi. Dzelzceļa elektrifikāciju paredzēts īstenot no 2015. līdz 2022. gadam.

Vērtējot 2012. gada pārvadāto kravu rādītājus, palielinājušies akmeņogļu kravu pārvadājumi, ieņemot līderpozīciju starp pārvadātajiem kravu veidiem – 37,1%. Otra dominējošā kravu grupa ir nafta un naftas produkti (30,3%). Mazākos apjomos tiek pārvadātas ķīmiskās kravas, minerālmēsli, melnie metāli un cita veida kravas.

Aizvadītajā gadā Latvijas dzelzceļam izdevies veicināt sadarbību ar Baltkrieviju – šīs valsts kravu apjoms palielinājies par trim procentiem, salīdzinot ar 2011. gadu un pērn sasniedz 24,3%. „Šīs sadarbības turpmāka attīstīšana ir viena no 2013. gada uzņēmuma ārpolitikas prioritātēm,” norāda Uģis Magonis. Nozīmīgākais sadarbības partneris dzelzceļa kravu pārvadājumu jomā Latvijai joprojām ir Krievija. Pērn 65,9% bijušas tieši Krievijas kravas. Citi lielākie LDz sadarbības partneri ir Ukraina, Baltkrievija, Uzbekistāna un Kazahstāna.

Starptautisko pasažieru skaits 2012. gadā, salīdzinot ar aizvadītajiem gadiem, turpinājis pieaugt sasniedzot 356 000. „Šajā jomā arī nepieciešami paša pakalpojuma modernizācijas darbi, kā arī jārisina jautājums par iespēju mazāk laika tērēt robežu šķērsošanai,” norādīja Uģis Magonis.

LDz arī pērn joprojām bijis viens no lielākajiem darba devējiem valstī, nodrošinot darbu gandrīz 12 000 cilvēku jeb apmēram 1% Latvijā strādājošo. Vidējā darba alga uzņēmumā pērn sasniedza 783,7 Ls, kas ir gandrīz uz pusi vairāk, nekā vidējā alga valstī. Uzņēmums ir lielākais sociālā un iedzīvotāju ienākuma nodokļa maksātājs valsts budžetā. 2012. gadā nomaksājot vairāk kā 60 miljonu latu. „Ik gadus nodokļos nomaksātā summa pieaug. Kopš 2006. gada, kad tie bija 50 miljoni, 2012. gadā tie jau bija nepilnus 83 miljonus latu. Arī šis pieaugums apliecina dzelzceļa efektivitāti, spēju un prasmi attīstīties,” norāda Uģis Magonis

Latvijas teritorijā Latvijas dzelzceļa pārvaldībā ir 1884,2 km sliežu ceļu, 729 tilti , 6 126 vilcienu vagonu, 209 lokomotīves, 152 stacijas (70 no tām atvērtas kravu operācijām), 557 pārbrauktuves.

Sagatavoja LDz Sabiedrisko attiecību daļa