5. augustā plkst. 12.30 Latvijas Dzelzceļa vēstures muzejā notiks pirmās dienas zīmogošana otrajai pastmarkai no sērijas Latvijas dzelzceļa vēsture.
Šajā pastmarkā, kas tiek izdota LDz 91. gadadienā, ir attēlota Rp sērijas 750 mm šaursliežu dzelzceļu lokomotīve. Tās ir pirmās vilces ritošā sastāva vienības, kuras izgatavotas speciāli pēc Latvijas valsts dzelzceļu pasūtījuma. Pavisam ir bijušas 13 šāda tipa lokomotīves, kas tika izgatavotas laika periodā no 1923. līdz 1935. gadam Vācijā, Polijā un Latvijā. Tās vilka vilcienu sastāvus Latvijas šaursliežu dzelzceļos līdz pat 1960. gadiem, kad tvaika lokomotīvju vietā stājās nākamā vilces paaudze — dīzeļlokomotīves.
Valsts akciju sabiedrības Latvijas dzelzceļš valdes priekšsēdētājs Uģis MAGONIS: „Esmu patiesi iepriecināts par labo sadarbību ar Latvijas pastu šī projekta — Latvijas dzelzceļa vēsturiskās lokomotīves pastmarkās — īstenošanā. Šī ir jau otrā no četru pastmarku sērijas. Turklāt pastmarka ir unikāls veids kā popularizēt uzņēmumu, jo tā vēstules veidā apceļo ne tikai Latviju, bet arī visu pasauli.”
Šīs pastmarkas nomināls — 40 santīmi. Mākslinieks Ludis DANILĀNS.
Pavisam sērijā Latvijas dzelzceļa vēsture tiks izdotas četras pastmarkas ar lokomotīvju attēliem.
Koncerna Latvijas dzelzceļš sastāvā ir valdošais uzņēmums VAS Latvijas dzelzceļš un četras meitassabiedrības – SIA LDz Cargo, kas nodarbojas ar dzelzceļa kravu pārvadājumiem; infrastruktūras būvniecības uzņēmums SIA LDz Infrastruktūra; ritošā sastāva remonta uzņēmums SIA LDz Ritošā sastāva serviss, kā arī apsardzes uzņēmums LDz Apsardze.
Sagatavoja LDz Sabiedrisko attiecību daļa