18. un 19.aprīlī notikušajā Latvijas-Krievijas starpvaldību komisijas transporta jautājumu darba grupas sanāksmē pārstāvji vienojās turpināt darbu pie iespējas samazināt vilciena Rīga-Maskava kursēšanas laiku, ieviešot robežšķērsošanas un muitas procedūras vilciena kustība gaitā.
Latvijas dzelzceļš (LDz) sadarbībā ar Krievijas dzelzceļu jau iepriekšējā gada maijā veica virkni tehnisko uzlabojumu, kas ļāva vilcienu kursēšanas laiku samazināt par 40 minūtēm. Kā rezultātā šobrīd vilciens maršrutā pavada 15 stundas un 40 minūtes, nevis kā iepriekš 16 stundas 21 minūti. „Apzināmies, ka arī esošais kustības laiks šobrīd ir pārāk ilgs, tāpēc turpinām sadarbību ar valsti par iespējām veikt robežšķērsošanas procedūras vilciena kustības gaitā, kas ļautu mums ietaupīt vēl divas stundas, kā arī izmaksas,” skaidro LDz viceprezidents tehniskās ekspluatācijas jautājumos Ēriks Šmuksts.
Līdz ar izmaksu samazinājumu, šis jaunievedums atļaus samazināt vilciena kustības laiku līdz 13 stundām un 40 minūtēm.
Darba grupā izskatīts arī jautājums par robežšķērsošanas procesu paātrināšanu kravas vilcienu kustībā. LDz sadarbībā ar Krievijas dzelzceļu pakāpeniski ievieš iepriekšējās deklarēšanas sistēmu, kuras ietvaros abu pušu dzelzceļi muitas iestādēm iesūta informāciju elektroniski par pārvadātās vilciena sastāva kravas cenu. Pēc sistēmas pilnīgas ieviešanas Krievijas muitas iestādēm nebūs nepieciešams iesniegt muitas deklarāciju papīra formātā, kas ievērojami paātrinās un atvieglos kravu kustību pār robežām.
Sagatavoja LDz Sabiedrisko attiecību daļa