Negaiss, kas 8.augusta vakarā plosījās Latvijas austrumu rajonos, ievērojami apgrūtināja Latvijas dzelzceļa (LDz) darbu – Nīcgalē, Atašienē, Madonas un Daugavpils rajonā, kā arī pie Baltkrievijas robežas, kur vairākās vietās uz sliedēm un elektrības vadiem spēcīgās vēja brāzmas bija sagāzušas kokus, kas kavēja kravas un pasažieru vilcienu satiksmi.
Spēcīgo vēja brāzmu ietekmē koki krita ne tikai uz sliedēm, bet bojāja arī LDz elektrotīklu un tādējādi radīja elektroenerģijas pievades traucējumus. Daugavpils rajonā dzelzceļa posmā Višķi-Zaļumi svētdienas vakarā sakarā ar elektroenerģijas piegādes trūkumu, vilcienu kustības vadība tika veikta izmantojot telefonu sakarus, nevis pamatsignalizācijas sistēmu. Valmieras un Daugavpils rajonos joprojām traucēta elektrības padeve, tāpēc tiek izmantoti dīzeļģeneratori elektrības nodrošināšanai.
Dzelzceļa darbinieki kopš negaisa sākuma visā Latvijas teritorijā strādāja pastiprināti, lai iespējami ātri likvidētu vētras radītos bojājumus – daudzviet koki novākti, jau pirms vilciena tuvošanās, tādējādi novēršot vairāku vilcienu kavēšanos.
Lielāko daļu koku novāca mašīnistu brigādes pašu spēkiem, taču citviet bija nepieciešams saukt talkā LDz ceļu distances darbiniekus.
Vētras izraisītos bojājumus pilnībā novērst plānots līdz dienas beigām, taču vilcienu kustība notiek saskaņā ar grafiku.
Koncerns Latvijas dzelzceļš sastāv no valdošā uzņēmuma VAS Latvijas dzelzceļš un četrām meitassabiedrībām – SIA LDz Cargo, kas nodarbojas ar dzelzceļa kravu pārvadājumiem; infrastruktūras būvniecības un uzturēšanas uzņēmuma SIA LDz Infrastruktūra; ritošā sastāva remonta un uzturēšanas uzņēmuma SIA LDz Ritošā sastāva serviss, kā arī apsardzes uzņēmuma SIA LDz Apsardze.
Sagatavoja LDz Sabiedrisko attiecību daļa.