13.septembrī noslēdzās a/s "Pasažieru vilciens" (PV) konkursa par jaunu vilcienu piegādi priekšatlase.
Piedalīties konkursa otrajā kārtā uzaicināti "Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles SA" (CAF - Spānija), "Stadler Bussnag AG" (Stadler - Šveice) un Rīgas vagonbūves rūpnīca" (RVR - Latvija).
Tā kā RVR savā pieteikumā pilnībā balstījusies uz tās apakšuzņēmēja Bombardier Transport France SAS (Bombardier - Francija) pieredzi un resursiem, tad RVR uzaicināta piedalīties konkursa otrajā kārtā kombinācijā ar Bombardier nosakot, ka līgumtiesību piešķiršanas gadījumā RVR un Bombardier kopā uzņemas atbildību un saistību izpildīt iepirkuma līgumu, Bombardier uzņemoties atbildību un izpildot jebkuru no iepirkuma līguma saistībām, ja to neizpilda RVR. .
A/s „Pasažieru vilciens” valdes priekšsēdētājs Andulis Židkovs atzīst, ka konkursa pirmās kārtas vērtēšana ievērojami pārsniedz plānotos termiņus. Lai arī normatīvie akti principā pieļauj balstīties uz apakšuzņēmēju pieredzi, gadījumi, kad kvalifikācijas prasību izpildei kandidāts balstās tikai uz apakšuzņēmēja pieredzi un spējām (tehniskajām un finansu) nav tieši atrunāti normatīvajos aktos. Tāpēc lēmuma pieņemšanai nācās piesaistīt vairākus juridiskos birojus, iepirkuma speciālistus un rūpīgi analizēt Eiropas Kopienu tiesu praksi.
Konkursa otrajā kārtā pretendentiem līdz šā gada beigām jāiesniedz detalizēts vilcienu tehniskais projekts un finansējuma piedāvājums.
Iepirkumā līdz 2015.gadam paredzēts iegādāties 34 jaunus elektrovilcienus un septiņus dīzeļvilcienus. Pirmie jaunie vilcieni varētu sākt kursēt 2012.gada beigās. Konkursa uzvarētājam 30 gadu būs jānodrošina arī jauno elektrovilcienu un dīzeļvilcienu uzturēšana. Iepirkuma kopējās izmaksas tiek plānotas aptuveni 144 miljoni latu, no kuriem Eiropas Savienības Kohēzijas fonda līdzfinansējums būs apmēram 100 miljoni latu. Šāda tipa vilcienu apkopes un uzturēšanas izdevumi 30 gadu laikā ir līdzvērtīgi vilcienu iegādes cenai.
"Pasažieru vilciens" ir izveidots 2001.gadā, nodalot iekšzemes pasažieru pārvadājumus no valstij piederošās Latvijas dzelzceļa kompānijas "Latvijas dzelzceļš" veiktajām funkcijām. Iepriekš PV 100% bija "Latvijas dzelzceļa" meitasuzņēmums, taču 2008.gada oktobrī PV pārveidots par valsts uzņēmumu.
Informāciju sagatavoja Egons Ālers
A/s „Pasažieru vilciens” sabiedrisko attiecību speciālists
tālr. 67234063, mob. 29455472 egons.alers@pv.ldz.lv