Latest news

Izvēlne

Prezentē Latvijas visekoloģiskāko dīzeļlokomotīvi

Trešdiena, 14 Oktobris, 2009

Latvijas dzelzceļa (LDz) meitasuzņēmums LDz Ritošā sastāva serviss (LDz RSS) 14.oktobrī Lauksaimniecības pakalpojumu kooperatīvā sabiedrībā LATRAPS Elejā, prezentēja pirmo uzņēmuma modernizēto manevru dīzeļlokomotīvi, kurai uzstādīts ekoloģijas normām Euro 3 atbilstošs dīzeļdzinējs.

Šobrīd Latvijā tiek izmantotas lokomotīves, kuru atgāzes izmešu norma atbilst standarta Euro 2 prasībām, taču modernizētajā lokomotīvē TGM23BV-1633 uzstādīts jauns koncernaVolvo ražots, izmešu normām Euro 3A atbilstošs, 500 zirgspēku jaudīgs dīzeļdzinējs Penta, kas ļauj šo lokomotīvi uzskatīt par videi draudzīgāko dzelzceļa lokomotīvi Latvijā.

Lokomotīves modernizācijas projekts ir ievērojams ar to, ka tā ir pirmā lokomotīve, kuras modernizēšanu sadarbībā ar Igaunijas uzņēmumu Baltic Marine Group veica LDz meitasuzņēmums LDz RSS, un tās pasūtītājs ir kooperatīvā sabiedrība LATRAPS. “Esam gandarīti, ka mūsu uzņēmuma pakalpojumus novērtējuši arī Latvijas privātie uzņēmēji. Tas apliecina mūsu meitassabiedrības konkurētspēju un pakalpojumu augsto kvalitāti. Pašlaik par LDz RSS pakalpojumiem interesi izrādījuši arī citi Latvijas uzņēmumi – ceru, ka mums izdosies strādāt tikpat veiksmīgi arī nākotnē,” norādīja LDz valdes priekšsēdētājs Uģis Magonis.

“Pateicoties sadarbībai ar LDz RSS un mūsu igauņu kolēģiem no Baltic Marine Group, mūsu lokomotīvei tagad ir daudz vairāk zirgspēku un mēs varam tagad būs droši, ka kravas tiks nogādātas laikā. Lokomotīvei nomainīts motors ar jaunu vadības iekārtu, kas nepieciešams motora darbināšanai. Mēs esam ieguvuši ekonomisku, spēcīgu darba instrumentu, ērtu lietošanā un lētu izmaksu ziņā. Nozīmīgi, ka šo lokomotīvi varam darbināt arī ar 30 procentu biodīzeļa piejaukumu, kuru paši arī ražojam,” pastāstīja LATRAPS valdes priekšsēdētājs Gunvaldis Sproģis.

LATRAPS izpilddirektora vietnieks Juris Cinītis pastāstīja, ka LDz RSS izvēle par sadarbības partneri nav bijusi nejauša. “Mūsu uzņēmuma filozofija ir atbalstīt Latvijas uzņēmējus un ražotājus. Jāatzīst, ka LDz RSS piedāvājums bija visizdevīgākais, tāpēc esam ļoti priecīgi, ka varam izmantot Latvijas uzņēmuma pakalpojumus,” viņš piebilda.

Lauksaimniecības pakalpojumu kooperatīvā sabiedrība LATRAPS ir zemnieku uzņēmums, kas, uzsākot darbību, ar 2000. gadu no neliela 12 biedru uzņēmuma ir izveidojies par lielāko graudu/rapšu audzētāju kooperatīvu Latvijā, apvienojot 537 zemniekus Zemgalē, Vidzemē, Kurzemē un Latgalē.

SIA LDz Ritošā sastāva serviss ir koncerna Latvijas dzelzceļš meitasuzņēmums, kas veic dzelzceļa ritošā sastāva remontu, modernizāciju, apkopi un ekipēšanu, kā arī nodarbojas ar degvielas uzglabāšanu un tās realizāciju dzelzceļa pārvadātājiem.

Koncerns Latvijas dzelzceļš sastāv no vadošā uzņēmuma VAS Latvijas dzelzceļš un četrām meitassabiedrībām – SIA LDz Cargo, kas nodarbojas ar dzelzceļa kravu pārvadājumiem; infrastruktūras būvniecības un uzturēšanas uzņēmuma SIA LDz Infrastruktūra; ritošā sastāva remonta un uzturēšanas uzņēmuma SIA LDz Ritošā sastāva serviss, kā arī apsardzes uzņēmuma LDz Apsardze.

 

Sagatavoja LDz Sabiedrisko attiecību daļa sadarbībā ar SIA LDz Ritošā sastāva serviss un k/s LATRAPS