No 25. līdz 27.augustam Rīgā notiek Dzelzceļa transporta padomes (DzTP) vagonu saimniecības komisijas sēde, lai tās ietvaros vienotos par kopējā vagonu parka uzturēšanas modernizācijas pasākumiem.
Sanāksmē par vienu no būtiskākajiem jautājumiem izvirzīts jautājums par komisijas darba pārskatīšanu – padarot tās darbu efektīvāku un ātrāku. Komisijas priekšsēdētājs Nikolajs Bočkarjovs uzsvēra nepieciešamību ciešāk sadarboties ar vagonu īpašniekiem ekspertu līmenī.
Eksperti atzina, ka dažu valstu dzelzceļa administrācijas nepilda iepriekš noteiktās prasības par vagonu savlaicīgu remontu. Tomēr tas nenozīmējot, ka pa dzelzceļiem, tostarp arī Latvijā, ripotu tehniskām prasībām neatbilstoši vagoni, skaidro VAS Latvijas dzelzceļš Ritošā sastāva daļas vadītājs Vladimirs Dobrovoļskis. “Remonts izpalika tiem vagoniem, kuri netiek ekspluatēti un atrodas stāvvietā, tomēr tehniskās prasības pieprasa tos remontēt. Līdz ar pieprasījumu pēc pārvadājumiem un vagonu nonākšanu dzelzceļa satiksmē, šie vagoni tiks remontēti,” piebilst V.Dobrovoļskis.
Komisijas pārstāvji sēdes laikā apstiprināja tehnisko dokumentāciju vairākiem jauniem vagonu tipiem, kas ļaus izmantot šos vagonus starptautiskajā dzelzceļu satiksmē 1520 mm sliežu platuma teritorijā, tostarp, arī Latvijā.
Atklājot sanāksmi, LDz valdes loceklis Ēriks Šmuksts izteica gandarījumu, ka sanāksmes dalībnieki par tās norises vietu izvēlējās Rīgu, kurā tieši šobrīd notiek Latvijas dzelzceļahokeja turnīrs. Tāpēc visi sanāksmes dalībnieki šodien kopā ar LDz pārstāvjiem apmeklēs Rīgas Dinamo un Mitišķu Atlant kopīgo spēli.
DzTP apvienojušās 17 dalībvalstis no bijušās NVS, kā arī Gruzija, Bulgārija, Somija un Baltijas valstis, un tās uzdevums ir nodrošināt dzelzceļa administrāciju sadarbību tehniskajos, ekonomiskajos, finanšu, kā arī juridiskajos jautājumos. Tā starpvalstu līmenī nodrošina dzelzceļa transporta darba koordināciju un saskaņotu principu izstrādi nākotnes sadarbībai un pārvadājumu veikšanai. Padomes sēdes notiek divreiz gadā kādā no dalībvalstīm.
Koncerns Latvijas dzelzceļš sastāv no valdošā uzņēmuma VAS Latvijas dzelzceļš un četrām meitassabiedrībām – SIA LDz Cargo, kas nodarbojas ar dzelzceļa kravu pārvadājumiem; infrastruktūras būvniecības un uzturēšanas uzņēmuma SIA LDz Infrastruktūra; ritošā sastāva remonta un uzturēšanas uzņēmuma SIA LDz Ritošā sastāva serviss, kā arī apsardzes uzņēmuma SIA LDz Apsardze.
Sagatavoja LDz Sabiedrisko attiecību daļa