"Latvijai ir vislielākā pieredze no visām Baltijas valstīm konteinervilcienu attīstīšanā, īpaši izdevīgs ģeogrāfiskais novietojums un attīstīta transporta infrastruktūra," Šanhajā notiekošajā starptautiskajā konferencē "Railway Business at Transit Speed" norādīja VAS "Latviajs dzelzceļš" (LDz) prezidents Edvīns Bērziņš.
Šanhajā notiekošās izstādes "Transport Logistic China" ietvaros pirmo reizi norisinās starptautiska konference "Railway Business at Transit Speed". Konferences mērķis ir dzelzceļa transporta pozicionēšana kā ātrākais, ērtākais un lētākais transporta veids nogādājot preces no Āzijas uz Eiropu un otrādi.
Konferences ietvaros tika diskutēts par dzelzceļa lomu kravu transportēšanā. E.Bērziņš, salīdzinot kravu pārvadājumus pa dzelzceļu un jūras ceļu, sacīja, ka kravas no Ķīnas austrumiem līdz Eiropai var nogādāt ievērojami ātrāk, proti, 14 dienās pa dzelzceļu, kamēr pa jūru šis pats ceļš ir jāmēro 45 dienās. Tāpat E.Bērziņš akcentēja faktu, ka kravām nonākot Latvijas ostās, tās var tikt nogādātas teju jebkurā Eiropas vietā 48 stundu laikā.
LDz prezidents savā uzrunā atgādināja arī par šogad maijā Rīgā notikušo Ķīnas un 16 Centrālās un Austrumeiropas valstu (16+1) pirmo transporta ministru sanāksmi, kuras laikā tika pieņemta “Rīgas deklarācija”, kam jāveicina integrētu transporta koridoru attīstību starp Ķīnu un Eiropu.
Konference "Railway Business at Transit Speed" pulcē nozares ekspertus no visas Dzelzceļa sistēmas ar sliežu platumu 1520 mm, to vidū arī Krievijas dzelzceļu prezidents Oļegs BELOZEROVS.