Pateicoties transporta un loģistikas nozares aktīvam darbam kravu piesaistē, sadarbības sekmēšanai ar nozares uzņēmumiem un kravu apjomu stabilizācijai, VAS "Latvijas dzelzceļš" (LDz) gada pirmajos divos mēnešos ir izdevies palielināt neto apgrozījumu par turpat miljonu eiro salīdzinājumā ar 2016.gada sākumu. Savukārt, paaugstinot biznesa procesu efektivitāti, uzņēmuma peļņa gada sākumā sasniegusi 6,4 miljonus eiro, par 1,6 miljoniem eiro pārsniedzot pagājušā gada sākuma rādītāju.
Saskaņā ar jaunāko informāciju par finanšu rādītājiem janvārī un februārī, LDz neto apgrozījums bija 35,7 miljoni eiro, kas par 980 tūkstošiem eiro jeb 3% pārsniedz 2016.gada sākuma rādītāju. Savukārt vienlaikus ar to, ka vidējā darba samaksa uzņēmumā palielināta par 3,8%, LDz peļņa pieaugusi par 34% jeb 1,6 miljoniem eiro, sasniedzot 6,4 miljonus eiro.
Finanšu rādītāji uzlabojušies, pateicoties pārvadājumu apjoma pieaugumam, - janvārī pa LDz infrastruktūru pārvadāto kravu apjoms bija 4,8 miljoni tonnu, un tas ir par 4,6% vairāk nekā attiecīgajā periodā gadu iepriekš, bet februārī kopumā pārvadāti 4,4 miljoni tonnu, kas ir par 7,3% vairāk nekā 2016.februārī. Šajā periodā būtiski pieaudzis pārvadāto akmeņogļu kravu apjoms, pat par 65% pārsniedzot pagājušā gada sākuma rādītājus.
Būtiski, ka gada sākumā pieaugusi aktivitāte Ventspils un Liepājas ostās, līdz ar to palielinājies pārvadātāju veikto tonnkilometru apjoms, kas arī pozitīvi ietekmējis LDz apgrozījumu no ieņēmumiem par infrastruktūras lietošanu.
Līdztekus pārvadājumu apjomu pieaugumam LDz gada sākumā mērķtiecīgi turpinājis samazināt izdevumus pozīcijās, kurās tas iespējams un kuras neietekmē vilcienu kustības organizāciju, drošību un infrastruktūras uzturēšanu. Tostarp ap 0,7 miljoniem eiro ietaupīts materiālu, degvielas un kurināmā iegādes un elektroenerģijas patēriņa pozīcijās.
„Infrastruktūras pārvaldītāja finanšu rādītāji gada sākumā tradicionāli ir labāki, jo pārvadājumu apjomus gada griezumā ietekmē sezonalitāte – ziemā tiek pārvadāts vairāk kravu, bet vasarā mazāk. Tomēr gada pirmajos mēnešos sasniegtie rezultāti apliecina uzņēmuma finanšu stabilitāti, spēju nodrošināt infrastruktūras uzturēšanu pašreizējā apjomā un uzņemties nozīmīgu attīstības projektu īstenošanu, kas stiprinās Latvijas
transporta pakalpojumu eksporta perspektīvas un infrastruktūras konkurētspēju nākotnē. Vienlaikus mūsu izaicinājums un viena no uzņēmuma vadības prioritātēm ir kvalificētu darbinieku noturēšana, jo darba tirgus un ekonomiskās situācijas ietekmē pēdējos gados darba samaksas pieauguma temps valstī ir bijis straujāks nekā mūsu uzņēmumā, tādējādi radot milzīgu spiedienu uz uzņēmuma finanšu iespējām,” norāda LDz viceprezidents Aivars Strakšas.
Piesaistot Eiropas Savienības fondu finansējumu, LDz tuvākajā laikā plāno sākt vērienīgus attīstības projektus – Rīgas un Daugavpils dzelzceļa mezglu modernizāciju, kā arī uzņēmums gatavojas iesniegt pieteikumu Eiropas Komisijā par finansējuma saņemšanu dzelzceļa līniju elektrifikācijas pirmā posma īstenošanu, paredzot elektrificēt dzelzceļa līnijas no Rēzeknes un Daugavpils uz Rīgu (Šķirotavu).
VAS “Latvijas dzelzceļš” ir publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājs un koncerna “Latvijas dzelzceļš” valdošais uzņēmums. Koncernā ietilpst arī sešas meitas sabiedrības – AS “LatRailNet”, kas veic infrastruktūras maksas noteikšanu un dzelzceļa infrastruktūras jaudas sadali, SIA “LDZ CARGO”, kas nodrošina dzelzceļa kravu pārvadājumus un starptautiskos pasažieru pārvadājumus, infrastruktūras būvniecības un uzturēšanas uzņēmums SIA “LDZ infrastruktūra”, ritošā sastāva remonta un uzturēšanas uzņēmums SIA “LDZ ritošā sastāva serviss”, apsardzes uzņēmums SIA “LDZ apsardze”, kā arī loģistikas uzņēmums SIA “LDZ Loģistika”.