Kravu pārvadājumu operators SIA “LDz Cargo” uzsācis Latvijas graudu ražas izvešanu uz ostām. Pagaidām gan pilnvērtīgu graudu izvešanu apgrūtina sliktie laikapstākļi.
“LDz Cargo” valdes priekšsēdētāja Svetlana Berga skaidro, ka pirms graudu novākšanas sezonas “Latvijas dzelzceļa” koncerna eksperti tikās ar lielākajiem lauksaimniekiem pārrunāt vajadzības un tehniskos risinājumus efektīvākai labības izvešanai.
“Esam laikus sagatavojuši ritošo sastāvu, piestrādājuši pie jauno tehnoloģiju ieviešanas stacijās, kas ļauj paātrināt vagonu apstrādi, kā arī no jauna atvēruši darbam ar graudu kravām vairākas stacijas,” skaidro S.Berga.
Vienlaikus viņa norāda uz riskiem, kas varētu rasties graudu izvešanas procesam turpinoties, proti, ja notiek nevienmērīga graudu atkraušana ostās, var pietrūkt vagonu, lai īsā termiņā visus graudus operatīvi nogādātu ostās.
“Ja visi krauj vienā brīdī, nav iespējams visus uzreiz nodrošināt ar vagoniem,” skaidro S.Berga, piebilstot, ka darbs tiek organizēts maksimāli efektīvi, lai sekotu līdzi vagonu apritei un nepieļautu to dīkstāvi.
2015.gadā, izmantojot “Latvijas dzelzceļa” infrastruktūru pārvadāti 1,8 miljoni tonnu graudu, bet šī gada septiņos mēnešos - 733 tūkstoši tonnu.
Koncerns Latvijas dzelzceļš sastāv no valdošā uzņēmuma VAS Latvijas dzelzceļš un piecām meitas sabiedrībām – AS LatRailNet, kas veic infrastruktūras maksas noteikšanu un dzelzceļa infrastruktūras jaudas sadali, SIA LDZ CARGO, kas nodrošina dzelzceļa kravu pārvadājumus un starptautiskos pasažieru pārvadājumus; infrastruktūras būvniecības un uzturēšanas uzņēmuma SIA LDZ infrastruktūra; ritošā sastāva remonta un uzturēšanas uzņēmuma SIA LDZ ritošā sastāva serviss, kā arī apsardzes uzņēmuma SIA LDZ apsardze.