Turpinot darbu pie Ziemeļu-Dienvidu transporta koridora attīstīšanas, VAS “Latvijas dzelzceļš” (LDz) šonedēļ ir devies vizītē uz Indiju, kur piedalās ikgadējā Indijas ostas pilsētā Mumbajā notiekošajā starptautiskajā transporta nozarei veltītajā konferencē, kā arī izstādē, kur prezentē Latvijas transporta koridoru ar trim lielākajām Latvijas ostām un tiekas par potenciālajiem sadarbības partneriem.
Konferencē īpaša uzmanība veltīta konteineru pārvadājumu biznesa attīstībai, jo šīs nozares izaugsmes potenciāls Indijā šobrīd ir ļoti augsts. Tāpēc viens no konferences mērķiem ir sekmēt labāko risinājumu meklēšanu valsts institūciju un privātā biznesa sadarbībai kravu pārvadājumu organizēšanā.
Konferencē piedalās gan LR Satiksmes ministrijas valsts sekretārs Kaspars Ozoliņš, gan LDz prezidents Edvīns Bērziņš. K.Ozoliņš, atklājot konferenci uzsvēra globalizācijas lomu jaunu kravu piegādes risinājumu attīstībā visā Eirāzijā, un Indijas augošā ekonomika ir iespēja arī Latvijas transporta un loģistikas nozarei.
“Transporta nozarē pēdējos gados notiek būtiskas pārmaiņas, un tās izjūtam ne tikai mēs – arī tādas lielas valstis kā Indija apzinās, ka jāpielāgojas jauniem apstākļiem. Indijas ekonomika attīstās un tā meklē sadarbības iespējas savu preču tirdzniecībai ar citām Āzijas valstīm, kā arī Eiropu. Patlaban uzsāktā sadarbība var mums dot ļoti lielas iespējas nākotnē, kad transporta koridori ar Eiropu sāks stabili funkcionēt, – tāpēc mums tur jābūt jau tagad,” jaunu kontaktu izveidi un Latvijas pārstāvību šādos starptautiskos forumos akcentē LDz prezidents Edvīns Bērziņš.
Uzņēmuma “Indian Port Rail Corporation Limited” izpilddirektors Anops Argavāls, ar kuru E.Bērziņš pārrunāja iespējamo kravu komplektēšanu Latvijas virzienā, atzinīgi novērtēja LDz noslēgtos sadarbības memorandus ar Irānas un Indijas loģistikas uzņēmumiem, kā arī apsprieda iespējamos pārvadājumu operatorus Irānas teritorijā, pārvadājumu izmaksu sadalījumu un muitas procedūru organizēšanu.
Sarunās ar Indijas kolēģiem tika uzsvērts, ka LDz ir Latvijas tranzīta nozares kodols, jo kravu loģistika efektīvi darbojas tikai tad, ja dzelzceļš nodrošina tiešu savienojumu ar jūras pārvadājumiem, un otrādi. Tas ir īpaši būtiski savienojumu nodrošināšanā ar Skandināvijas valstīm, pastāstīja E.Bērziņš.
Vienlaikus Latvijas transporta nozares uzņēmumi – LDz, Rīgas Brīvosta un Ventspils brīvosta – šonedēļ ar kopīgu stendu piedalās Mumbajā notiekošajā transporta un loģistikas nozares izstādē “Transport Logistic India”, kuras ietvaros Indijas partneriem sniedz daudzpusīgu informāciju par Latvijas transporta koridora priekšrocībām un iespējamajiem kravu loģistikas risinājumiem.
VAS “Latvijas dzelzceļš” ir publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājs un koncerna “Latvijas dzelzceļš” valdošais uzņēmums. Koncernā ietilpst arī sešas meitas sabiedrības – AS “LatRailNet”, kas veic infrastruktūras maksas noteikšanu un dzelzceļa infrastruktūras jaudas sadali, SIA “LDZ CARGO”, kas nodrošina dzelzceļa kravu pārvadājumus un starptautiskos pasažieru pārvadājumus, infrastruktūras būvniecības un uzturēšanas uzņēmums SIA “LDZ infrastruktūra”, ritošā sastāva remonta un uzturēšanas uzņēmums SIA “LDZ ritošā sastāva serviss”, apsardzes uzņēmums SIA “LDZ apsardze”, kā arī loģistikas uzņēmums SIA “LDZ Loģistika”.