Izvēlne

LDz Minhenē prezentē jauno konteinervilciena maršrutu no Rīgas uz Ķīnu

Šonedēļ Minhenē norisinājās viena no lielākajām transporta un loģistikas izstādēm Eiropā "Transport Logistic 2017", kuras laikā notiekošajā forumā VAS „Latvijas dzelzceļš” prezidents Edvīns Bērziņš prezentēja šonedēļ atklāto konteinervilciena maršrutu no Rīgas uz Ķīnu un akcentēja nozares izaicinājumus arvien pieaugošās konkurences apstākļos.

Uzstājoties konferencē “Dzelzceļa nozare tranzīta ātrumā”, E.Bērziņš iepazīstināja klātesošos ar jaunu multimodālo maršrutu no Vācijas caur Rīgas ostu uz Ķīnu, kurā jau šonedēļ nosūtīts pirmais 52 konteineru vilciena sastāvs, bet nākamais šajā maršrutā dosies jau pēc nedēļas. Paredzēts, ka krava galamērķi sasniegs 12-14 dienu laikā.

Vienlaikus E.Bērziņš foruma laikā uzsvēra, ka Latvijas transporta un loģistikas nozares prioritāte patlaban ir Eirāzijas transporta koridoru attīstība un Latvijas sekmīga līdzdalība gan Ķīnas un Vidusāzijas kravu pārvadājumos, gan jaunveidojamā Ziemeļu-Dienvidu koridora attīstībā pārvadājumu nodrošināšanai no Indijas un Irānas. Tāpat LDz prezidents uzsvēra Latvijas potenciālu kravu loģistikā no Āzijas valstīm uz Skandināviju, kā arī no Skandināvijas uz Āziju, kas patlaban ir aktuāls attīstības virziens.

LDz prezidents E.Bērziņš: “Šajā izstādē un forumā, iespējams, vairāk nekā jebkad agrāk bija redzams, cik liela ir konkurence kravu loģistikas un pārvadājumu jomā un kā nozarē tiek uztverta ikviena jauna iniciatīva. Arī no Rīgas uz Ķīnu šajā nedēļā nosūtītais konteinervilciens izraisīja jūtamu aktivitāti nozares dalībnieku vidū, kas liecina par šī projekta nozīmīgumu. Vienlaikus šie novērojumi liek skaidri apzināties, ka jebkādi lēmumi par nozares attīstību un to, vai varam atļauties noraidīt kādas kravas, kuras ir pieprasījums vest caur Latviju, ir jāapsver ļoti pārdomāti un gudri. Taču esmu gandarīts, ka konkurences pieaugums ir saliedējis nozari Latvijā un izstādē Minhenē piedalījāmies vienotā stendā ar visām lielākajām ostām, un arī komunikācija ar ikvienu stenda apmeklētāju bija vienota.”

Foruma dalībnieki bija vienisprātis, ka globālā līmenī būtiski ir pieaugusi konkurence kravu pārvadājumu organizēšanā un līdzās pārvadājumu cenai un sniegtā pakalpojuma ātrumam pieaugoša loma ir klientu servisa attīstībai, atvieglojot kravu pārvadājumu procesu.

Foruma dalībnieki arīdzan īpaši uzsvēra, ka klientu interešu dēļ pakāpeniski jāmazina formālās robežas starp 1520 un 1435 milimetru dzelzceļa telpām. Šai kontekstā E.Bērziņš minēja „Rail Baltica” projektu, kura ietvaros Latvijā tiks veidots loģistikas mezgls Salaspilī, kurā veidosies sinerģija starp abu platumu dzelzceļa līnijām, nodrošinot iespējas efektīvākai pārvadājumu organizēšanai caur Latviju visā Eirāzijas teritorijā.

VAS “Latvijas dzelzceļš” ir publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājs un koncerna “Latvijas dzelzceļš” valdošais uzņēmums. Koncernā ietilpst arī sešas meitas sabiedrības – AS “LatRailNet”, kas veic infrastruktūras maksas noteikšanu un dzelzceļa infrastruktūras jaudas sadali, SIA “LDZ CARGO”, kas nodrošina dzelzceļa kravu pārvadājumus un starptautiskos pasažieru pārvadājumus, infrastruktūras būvniecības un uzturēšanas uzņēmums SIA “LDZ infrastruktūra”, ritošā sastāva remonta un uzturēšanas uzņēmums SIA “LDZ ritošā sastāva serviss”, apsardzes uzņēmums SIA “LDZ apsardze”, kā arī loģistikas uzņēmums SIA “LDZ Loģistika”.

NOTIKUMU KALENDĀRS

P O T C P S S
1
 
2
 
3
 
4
 
5
 
6
 
7
 
8
 
9
 
10
 
11
 
12
 
13
 
14
 
15
 
16
 
17
 
18
 
19
 
20
 
21
 
22
 
23
 
24
 
25
 
26
 
27
 
28
 
29
 
30
 
31
 
 
 
 
 

Aptauja

Pieteikties jaunumiem