Izmantojot “Latvijas dzelzceļa” infrastruktūru šī gada četros mēnešos pārvadāti 16,6 miljoni tonnu kravu, kas sastāda 78,4 procentus no pagājušā gada pārvadājumiem šajā pašā periodā.
Ievērojams kravu apjoma pieaugums novērojams iekšzemes pārvadājumos – šogad pārvadāts par 25,2% vairāk nekā pērn šajā pašā periodā, pārvadājot 447 tūkstošus tonnu. Savukārt importa pārvadājumos caur pieostas stacijām pārvadāti 14,8 miljoni tonnu, kas sastāda 79,3% attiecībā pret pagājušo gadu. Eksporta pārvadājumos pārvadāti 824 tūkstoši tonnu, kas ir 88,8% no pērn šajā periodā pārvadātā apjoma.
No kravu veidiem visvairāk pārvadāta nafta un tās produkti 6,5 miljoni tonnu apmērā, kas sastāda 75,8% no pērn pārvadātā daudzuma. Naftai seko akmeņogles, kas pārvadātas 4,98 miljonu tonnu apmērā un minerālmēsli 1,3 miljonu tonnu apmērā (attiecīgi 64,9% un 94,3% pret pārvadāto). Pārvadāto energoresursu apjoma samazinājums skaidrojams ar globālās ekonomikas attīstības tempu mazināšanos, kā rezultātā rūpniecībā samazinās pieprasījums pēc šī veida izejvielām.
Nedaudz samazinājies ķīmisko kravu apjoms – pārvadāti 504 tūkstoši tonnu, kas ir par 4,7% mazāk nekā pērn.
Melno metālu pārvadājumu apjoms sastādīja 579 tūkstošus tonnu, kas ir par 13,8% vairāk nekā pērn. Tāpat apjoms palielinājies kokmateriālu pārvadājumos – pārvadāti 533 tūkstoši tonnu, kas ir par 17,7% vairāk. Arī graudu un miltu produktu pārvadājumu apjoms palielinājies par 13,8% un sastādīja 625 tūkstošus tonnu.
Koncerns Latvijas dzelzceļš sastāv no valdošā uzņēmuma VAS Latvijas dzelzceļš un piecām meitas sabiedrībām – AS LatRailNet, kas veic infrastruktūras maksas noteikšanu un dzelzceļa infrastruktūras jaudas sadali, SIA LDZ CARGO, kas nodrošina dzelzceļa kravu pārvadājumus un starptautiskos pasažieru pārvadājumus; infrastruktūras būvniecības un uzturēšanas uzņēmuma SIA LDZ infrastruktūra; ritošā sastāva remonta un uzturēšanas uzņēmuma SIA LDZ ritošā sastāva serviss, kā arī apsardzes uzņēmuma SIA LDZ apsardze.