Izvēlne

LDz prezidents ar Somijas vēstnieku pārrunā sadarbības iespējas

Latvijai un Somijai dzelzceļa nozarē ir vairāki potenciāli sadarbības virzieni, tostarp kravu pārvadājumos no Ķīnas un citām Āzijas valstīm. Tiekoties ar Somijas vēstnieku Latvijā Olli Kantanenu  VAS „Latvijas dzelzceļš” (LDz) prezidents Edvīns Bērziņš pārrunāja iespējamos sadarbības projektus dzelzceļa nozarē, kā arī akcentēja Latvijas izdevīgo ģeogrāfisko novietojumu starptautisko kravu pārvadājumu maršrutu kontekstā.

„Strādāju Latvijā jau trīs gadus, un šai laikā esmu vērojis, cik būtisks uzņēmums Latvijas ekonomikā ir “Latvijas dzelzceļš”,” pauda O. Kantanens.  Somiju interesē sadarbība vairākos projektos, tostarp  kravu pārvadājumu savienojumos ar Eirāziju, nākotnē iecerēto Salaspils loģistikas centru, kā arī projektu „Rail Baltica” plašākā nozīmē.

Latvijai un Somijai ir jāsadarbojas, nevis jākonkurē, un abām valstīm ir plašas sadarbības iespējas dzelzceļa jomā, uzsvēra E. Bērziņš. Kā vienu no iespējamiem sadarbības virzieniem viņš tikšanās laikā minēja Baltkrievijas loģistikas centru „Lielais akmens”, kas tiek attīstīts Minskas tuvumā. Tādējādi jau tuvākajā nākotnē Ķīnas izcelsmes kravas nonāks Latvijai ļoti tuvu, un caur mūsu valsti tās var tālāk tikt transportētas arī uz Somiju. Laba sadarbības niša abām valstīm ir arī LDz organizētie kravu pārvadājumi no Ķīnas uz Latviju un atpakaļ, kas ļauj izmantot arī visu pieejamo ostu potenciālu.

Runājot par „Rail Baltica” projekta attīstību, E.Bērziņš pauda gandarījumu, ka projektā ir iesaistījusies arī Somija, turklāt arī tajā ir iespējama abu valstu sadarbība, piemēram, izmantojot vienas un tās pašas spēkstacijas. Vēstnieks atzina, ka ar interesi seko līdzi tam, kā Latvijā šī projekta ietvaros savienosies divu platumu sliežu ceļi, un šim aspektam ir liels potenciāls turpmākajā sadarbībā, jo tas paver jaunas iespējas kravu pārvadājumu jomā.

LDz prezidents Somijas vēstnieku informēja arī par tā meitas uzņēmuma “LDz ritošā sastāva serviss” dīzeļlokomotīvju modernizēšanas projektu, piebilstot, ka LDz koncerns arī šajā segmentā var piedāvāt savus pakalpojumus, kā arī par ūdeņraža lokomotīves projektu, kur LDz ir gatavs apspriest sadarbības iespējas ar Somijas uzņēmumiem.

VAS “Latvijas dzelzceļš” ir publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājs un koncerna “Latvijas dzelzceļš” valdošais uzņēmums. Koncernā ietilpst arī sešas meitas sabiedrības – AS “LatRailNet”, kas veic infrastruktūras maksas noteikšanu un dzelzceļa infrastruktūras jaudas sadali, SIA “LDZ CARGO”, kas nodrošina dzelzceļa kravu pārvadājumus un starptautiskos pasažieru pārvadājumus, infrastruktūras būvniecības un uzturēšanas uzņēmums SIA “LDZ infrastruktūra”, ritošā sastāva remonta un uzturēšanas uzņēmums SIA “LDZ ritošā sastāva serviss”, apsardzes uzņēmums SIA “LDZ apsardze”, kā arī loģistikas uzņēmums SIA “LDZ Loģistika”.

NOTIKUMU KALENDĀRS

P O T C P S S
 
 
1
 
2
 
3
 
4
 
5
 
6
 
7
 
8
 
9
 
10
 
11
 
12
 
13
 
14
 
15
 
16
 
17
 
18
 
19
 
20
 
21
 
22
 
23
 
24
 
25
 
26
 
27
 
28
 
29
 
30
 
 
 
 

Aptauja

Pieteikties jaunumiem