Šīs nedēļas sākumā piedzīvotā vētra un lietusgāzes nesa vēl nepieredzētus postījumus VAS “Latvijas dzelzceļš” (LDz) infrastruktūrai un ievērojamus izaicinājumus LDz struktūrvienībām un to darbiniekiem, kas tika iesaistīti stihijas seku novēršanā. Plānots, ka sestdienas, 3.augusta vakarā būs pabeigti visi darbi, lai varētu atsākt elektrovilcienu kustību posmā Sloka-Tukums.
Jau kopš pagājušās svētdienas vakara brāzmainā vējā un nerimstošā lietū un nākamajās dienās jau mierīgākos laikapstākļos kopumā vairāk nekā 350 LDz darbinieku no visiem Latvijas reģioniem dienām un naktīm strādāja, no sliežu ceļiem, elektrības gaisa līnijām, kontakttīkliem novācot simtiem kritušo koku, atjaunojot sabojāto kontakttīklu un tā elementus, atsūknējot ūdeni no applūdušiem sliežu ceļiem un darot visu iespējamo, lai pēc iespējas drīzāk varētu atjaunot vilcienu kustību.
Pateicoties LDz brigāžu pašaizliedzīgajam darbam, lielākie vētras postījumi dzelzceļa infrastruktūrā ir novērsti, taču darbi ierastas vilcienu kustības atjaunošanai vēl turpinās, laika periodos, kad nenotiek pasažieru vilcienu kustība - naktīs, atsevišķos dzelzceļa posmos nomainot bojāto kontakttīklu. Pašlaik plānots, ka Tukuma līnijā elektrovilcienu kustība pilnā apjomā varēs tikt atsākta 3.augusta vakarā.
Kopumā vētrā ir bojāts LDz kontakttīkls vairāku simtu metru garumā, divi luksofori, astoņi kontakttīklu balsti, 15 konsoles, liels skaits stīgu, fiksatoru, polimēra kronšteinu un citi elementi. Uz dzelzceļa infrastruktūras uzkrita vairāki simti koku, no kuriem praktiski visi bija trešo pušu zemes gabalos augoši. Vētras laikā visbūtiskāk tika skartas divas elektrificētās līnijas Latvijas centrālajā daļā - Jelgavas un Tukuma līnijas.
Paralēli dzelzceļa infrastruktūras atjaunošanas darbiem, LDz ugunsdrošības un glābšanas Jelgavas vienības darbinieki pēc Olaines novada pašvaldības lūguma iesaistījās arī dzīvojamās ēkas atbrīvošanā no plūdu ūdeņiem, izmantojot LDz tehniku.
Lai nākotnē novērstu šāda mēroga dabas stihiju ietekmi uz dzelzceļa satiksmi, LDz plāno atkārtoti apsekot dzelzceļa infrastruktūru visā tās kopgarumā un preventīvi vērst dzelzceļa nodalījuma joslai piegulošo teritoriju īpašnieku uzmanību uz nepieciešamību zāģēt vai apzāģēt kokus, kuru izmēri un atrašanās vieta var apdraudēt dzelzceļa infrastruktūras drošību vētru laikā. Īpaši bīstami ir atsevišķi stāvoši koki, kas ir pakļauti vēja brāzmu ietekmei.