Pirmdien, 5.jūnijā Rīgā notika VAS "Latvijas dzelzceļš" (LDz) un Lietuvas dzelzceļa "Lietuvos geležinkeliai" vadības tikšanās, kuras laikā pārrunāti jautājumi par savstarpējiem kravu pārvadājumiem, tostarp elektronisko pavadzīmju izmantošanu kravu pārvadājumu jomā, kā ar starptautiskajiem pasažieru pārvadājumiem.
Tikšanās norisinājās pirmo reizi pēc vairāku gadu pārtraukuma, turklāt šādā sastāvā, piedaloties jaunajam Lietuvas dzelzceļa ģenerāldirektoram un visiem abu uzņēmumu viceprezidentiem, - pirmo reizi. Atklājot tikšanos, LDz prezidents Edvīns Bērziņš uzsvēra, ka, neskatoties uz abu uzņēmumu starpā esošo konkurenci, jāraugās arī uz sadarbības iespējām, kas izdevīgas abām pusēm. Arī Lietuvas dzelzceļa ģenerāldirektors Mantas Bartuška piekrita, ka abas kompānijas savā starpā konkurē, tāpat sāncensība ir arī starp abu valstu ostām, uz kurām tiek nogādātas dzelzceļa kravas, tomēr Lietuvas dzelzceļa delegācija Rīgā uz sarunām ieradusies kā partneris, ne konkurents.
Pārrunājot savstarpējos kravu pārvadājumus, kur pagājušajā gadā ir vērojams neliels apjomu kritums, LDz prezidents aicināja meklēt iespējas, kā abām kompānijām sekmēt sadarbību. Tāpat E.Bērziņš uzsvēra, ka jautājums par kravu pārvadājumu apjoma palielināšanu ir būtisks, ņemot vērā konkurenci ar auto pārvadājumiem un kravu pārvadāšanu pa jūras ceļiem. Atbalstot šādu priekšlikumu, M.Bartuška atzina, ka labprāt sīkāk iepazītos ar Latvijas dzelzceļa piedāvātajām iespējām un jauniem to izmantošanas virzieniem.
Darba kārtībā bija jautājums arī par starptautiskajiem pasažieru pārvadājumiem, kur LDz saredz sadarbības potenciālu ar Lietuvas kolēģiem maršruta Rīga-Minska attīstīšanā. Šī maršruta nodrošināšanā LDz ir interese pārvadājumu līnijas izveidošanai caur Lietuvu, kas ļautu ietaupīt braucienam nepieciešamo laiku.
Pēdējos gados viens no aktuālajiem Latvijas un Lietuvas dzelzceļu sadarbības jautājumiem ir par dzelzceļa līnijas Mažeiķi-Reņģe atjaunošanu. M.Bartuška informēja, ka patlaban tiek meklēti risinājumi, tomēr pagaidām vēl ir pāragri runāt par konkrētiem soļiem. "Dzelzceļa līnijas atjaunošana ir sarežģīts jautājums, tomēr tā atrisināšana paver jaunas biznesa iespējas. Ir ļoti pozitīvi, ka šis jautājums ir Lietuvas dzelzceļa vadītāja dienaskārtībā, un par tā risinājumu interesi izrāda arī uzņēmums "Orlen", kurš saredz iespējas atjaunot naftas produktu pārvadājumus šajā maršrutā," skaidro E.Bērziņš.