- Ar vienošanos plānots nostiprināt dzelzceļa maršrutus starp Latviju un Ķīnu, veidojot Rīgu par Baltijas valstu un Ziemeļvalstu reģiona loģistikas centru
- Jauni kravu transporta savienojumi Baltijas valstīm nodrošinās piekļuvi līdz šim neizmantotām iespējām eksportēt preces uz Ķīnu un Āzijas un Klusā okeāna reģiona valstīm
Rīgā, 2017. gada 28. jūnijā. Baltijas valstu un Ziemeļvalstu eksportētāji var rēķināties ar ātrākiem, lētākiem un daudz uzticamākiem loģistikas savienojumiem ar Ķīnas plašo eksporta tirgu, ko nodrošinās jaunas vienošanās parakstīšana starp VAS „Latvijas dzelzceļš” (LDz) un vadošo gaisa, jūras un ceļu kravu pārvadājumu pakalpojumu sniedzēju „DHL Global Forwarding”.
Starp abiem uzņēmumiem šodien parakstītais saprašanās un sadarbības memorands paredz, ka abas organizācijas koncentrēsies uz multimodālu dzelzceļa savienojumu izveidošanu starp Ķīnu un Latviju, tai skaitā gan dibinot kravu pārvadājumu savienojumus, gan konsolidējot pakalpojumus, veidojot centru Rīgā. Memoranda ietvaros dibinātie jaunie savienojumi nodrošinās garantētus tranzīta laikus un vienkāršotas muitas un pārkraušanas procedūras ienākošām un izejošām kravām, kā arī atbalstīs elastīgākas pārvadāšanas iespējas, piemēram, nepilnu konteineru sastāvu pārvadāšanai.
„Līdz šim tikai neliels skaits Baltijas un Ziemeļvalstu uzņēmumu ir spējuši pilnībā izmantot iespaidīgās tirdzniecības iespējas, ko pašlaik piedāvā Ķīna un plašais Āzijas un Klusā okeāna reģions,” norāda „DHL Global Forwarding Greater China” izpilddirektors Stīvs Huans (Steve Huang). „Šo abu reģionu eksports laika posmā no 2011. līdz 2015. gadam vidēji veidoja tikai 0,7% no Ķīnas importētā apjoma, kaut gan Ķīnā patlaban novērojams strauji augošs pieprasījums pēc ārvalstu precēm, kas abos reģionos ir lieliskas — piemēram, augstas kvalitātes pārtikas produktiem, tekstila un farmācijas precēm.[1]"
“Paredzams, ka Latvijas un tās kaimiņvalstu ekonomika augs straujāk nekā pārējās Eiropas Savienības ekonomika,[2] tādēļ šī reģiona uzņēmumiem, lai turpinātu paplašināšanos, nāksies lūkoties uz jauniem tirgiem, piemēram, Ķīnu. Veidojot ātrus, uzticamus loģistikas savienojumus starp Baltijas valstīm un Āzijas un Klusā okeāna reģioniem, ceram reģionālajiem uzņēmumiem nodrošināt stingru pamatu turpmākai izaugsmei.”
Memorands tiek parakstīts vienlaikus ar DHL uzsākto darbību tā jaunākajā Āzijas–Eiropas multimodālajā maršrutā, kas ar dzelzceļa starpniecību savieno Šeņžeņu un Minsku. DHL līdzīgas vienošanās ir arī ar nacionālajiem dzelzceļa pakalpojuma sniedzējiem Baltkrievijā, Čendu un citos nozīmīgākajos centros visā Ķīnas veidoto "Viena josla, viens ceļš" tirdzniecības ceļu garumā.
“DHL ir viens no pasaules vadošajiem uzņēmumiem, kas saskata iespējas, ko iniciatīva “Viena josta, viens ceļš” sniedz daudzām valstīm, tai skaitā Ziemeļvalstīm, ko apkalpos tieši Šeņžeņas–Minskas maršruts,” pauž LDz prezidents Edvīns Bērziņš. “Jaunā vienošanās Latvijas uzņēmumiem sniegs nepieciešamo elastību un pārliecību, lai spētu iesaistīties brīvākā tirdzniecībā Ķīnas un Āzijas valstu tirgos, kā arī nostiprinās Latviju kā stratēģisku vietu iniciatīvas „Viena josla, viens ceļš” maršrutā uz citām Eiropas valstīm — tas vēl spēcīgāk veicinās valsts rūpniecības un loģistikas nozares attīstību,” uzsver E.Bērziņš.
Memorands ietver arī nosacījumus par kravu pārvadājumiem, izmantojot jūras transportu un citu veidu transportu, starp Latviju, Skandināvijas valstīm un Apvienoto Karalisti, kā arī par kravu gaisa un autopārvadājumu savienojumiem starp lielākajām pilsētām visā kontinentālajā Eiropā.
VAS “Latvijas dzelzceļš” ir publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājs un koncerna “Latvijas dzelzceļš” valdošais uzņēmums. Koncernā ietilpst arī sešas meitas sabiedrības – AS “LatRailNet”, kas veic infrastruktūras maksas noteikšanu un dzelzceļa infrastruktūras jaudas sadali, SIA “LDZ CARGO”, kas nodrošina dzelzceļa kravu pārvadājumus un starptautiskos pasažieru pārvadājumus, infrastruktūras būvniecības un uzturēšanas uzņēmums SIA “LDZ infrastruktūra”, ritošā sastāva remonta un uzturēšanas uzņēmums SIA “LDZ ritošā sastāva serviss”, apsardzes uzņēmums SIA “LDZ apsardze”, kā arī loģistikas uzņēmums SIA “LDZ Loģistika”.
DHL ir globālais tirgus līderis loģistikas nozarē. DHL nodrošina nepārspējamu loģistikas pakalpojumu portfeli, kurā ietilpst viss, sākot no vietējo un starptautisko sūtījumu piegādes, interneta veikalu sūtījumiem un izpildes risinājumiem, starptautiskajiem ekspressūtījumiem, autoceļu, gaisa un jūras pārvadājumiem līdz rūpniecības piegādes ķēžu pārvaldībai. Kopumā vairāk nekā 220 valstīs un teritorijās uzņēmumā strādā 350 000 darbinieku, ļaujot DHL droši savienot cilvēkus un uzņēmumus un nodrošinot globālu tirdzniecības loģistiku. DHL nodrošina specializētus risinājumus izaugsmes tirgos un nozarēs, tai skaitā tehnoloģiju, dabaszinātņu un veselības aprūpes, enerģijas, autobūves un mazumtirdzniecības jomās un, pateicoties pierādītai uzticamai korporatīvajai atbildībai, kā arī nepārspējamai aktivitātei augošos tirgos, ir izšķiroši sevi pozicionējis kā "Loģistikas uzņēmumu pasaulei".
DHL ietilpst Deutsche Post DHL Group. Grupas ieņēmumi 2016. gadā pārsniedza 57 miljardus eiro.
[1] The New Silk Road: China meets Europe in the Baltic Sea Region, 93.–95. lpp.