Latest news

Izvēlne

DHL un Duisburgas osta uzsver Latvijas lomu kravu satiksmē starp Āziju un Eiropu

Rīgai jākļūst par ietekmīgu tranzīta mezglu Ķīnas satiksmē ar Eiropu, šodien VAS „Latvijas dzelzceļš” rīkotajā konferencē „Globālās transporta kustības izaicinājumi” uzsvēra eksperti no Vācijas, Ķīnas, Indijas un Latvijas.

Rīgas priekšrocības kravu transportēšanā uz citām Eiropas valstīm, kā arī dažādu transporta savienojumu risinājumu iespējas konferencē uzsvēra uzņēmuma „DHL Global Forwarding Greater China” augstas pievienotās vērtības pakalpojumu vadītājs Zafers Engins. Tiesa, joprojām nepieciešams palielināt robežu kapacitāti Eiropas teritorijā, vienādot muitas dokumentāciju un izveidot vienotu termināļu sistēmu, uzskaitīja Z. Engins. „Nākamajos divos, trīs gados tirgus attīstīsies vēl ātrāk, un mēs varēsim runāt par daudz plašāku vilcienu satiksmi,” norādīja DHL eksperts.

Ņemot vērā, ka Baltkrievijā top loģistikas centrs „Lielais akmens” un Duisburgas osta gan tajā, gan citos maršrutos piedāvā dažādus integrētus risinājumus, Latvijai ir lieliska iespēja pieslēgties šiem punktiem, organizējot dzelzceļa kravu ceļu no Ķīnas uz Skandināviju caur Rīgu. To atzina „Duisburger Hafen AG” korporatīvās un stratēģiskās attīstības vadītājs Larss Nenhauss. „Apmeklējot Rīgas brīvostu, redzējām, ka iespēja nodrošināt satiksmi starp Rīgu un Minsku ir lieliska. Rīgai ir visas izredzes spēlēt izšķirošo lomu tranzīta nodrošināšanā starp Ķīnu un Eiropu,” pauda Nenhauss.

Atgādinot, ka vēsturiskas saites vieno arī Indiju un Latviju, Indijas Kravu pārvadātāju federācijas priekšsēdētāja vietnieks Šankars Šinde uzsvēra Latvijas izdevīgo ģeogrāfisko stāvokli, kuru izmantojot Indija var apgūt jaunus tirgus Rietumeiropā un Ziemeļeiropā.

Rezumējot ekspertu atziņas par Latvijas lomu starptautiskajā kravu pārvadājumu sistēmā, uzņēmuma "Riga Container Terminal" valdes priekšsēdētājs Valdis Andersons uzsvēra, ka transporta nozare ir ceļā uz pārmaiņām, un Latvija pirmo soli Jaunajā Zīda ceļā spēra pagājušā gada novembrī, kad Rīgā ieradās pirmais testa konteinervilciens no Ķīnas. „Latvijai ar tās neaizsalstošajām ostām ir milzīga kapacitāte, kas ļauj dubultot esošos apjomus,” norādīja V. Andersons. Viņš uzsvēra, ka Latvija var piedāvāt gan ilggadēju pieredzi kravu pārvadājumos, gan arī profesionālus pakalpojumu sniedzējus, kļūstot par visa reģiona loģistikas izcilības centru.

Rīgā, Latvijas Nacionālajā bibliotēkā, šodien notika ikgadējā LDz rīkotā konference „Globālās transporta kustības izaicinājumi”, kas pulcēja nozares ekspertus no 35 pasaules valstīm, kuri diskutēja par to, kā norises pasaulē – politikā, ekonomikā, zinātnē un sabiedrībā – ietekmē transporta nozari, un kā tās izmantot nozares attīstības labā.

VAS “Latvijas dzelzceļš” ir publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājs un koncerna “Latvijas dzelzceļš” valdošais uzņēmums. Koncernā ietilpst arī sešas meitas sabiedrības – AS “LatRailNet”, kas veic infrastruktūras maksas noteikšanu un dzelzceļa infrastruktūras jaudas sadali, SIA “LDZ CARGO”, kas nodrošina dzelzceļa kravu pārvadājumus un starptautiskos pasažieru pārvadājumus, infrastruktūras būvniecības un uzturēšanas uzņēmums SIA “LDZ infrastruktūra”, ritošā sastāva remonta un uzturēšanas uzņēmums SIA “LDZ ritošā sastāva serviss”, apsardzes uzņēmums SIA “LDZ apsardze”, kā arī loģistikas uzņēmums SIA “LDZ Loģistika”.