Latest news

Izvēlne

Pirmajā kvartālā pa dzelzceļu Latvijā pārvadāti 13 miljoni tonnu kravu

Trešdiena, 6 Aprīlis, 2016

2016. gada pirmajā kvartālā pa dzelzceļu Latvijā pārvadāti  13 miljoni tonnu kravu –  ievērojami pieauguši iekšzemes pārvadājumi, bet kopējais pārvadājumu apjoms samazinājies par 20,6% salīdzinājumā ar attiecīgo laika posmu pērn, kad tika pārvadāti 16, 38 miljoni tonnu.

Iekšzemes pārvadājumu apjomi auguši par 33,8%, pirmajā kvartālā sasniedzot 356 000  tonnu.  Lai gan eksporta pārvadājumi kopumā samazinājušies, caur pieostas stacijām pārvadāti par 8,2% vairāk kravu (278 000 tonnu). Importa pārvadājumos pirmajos trijos mēnešos kravu apjomi samazinājušies par 20,2%, absolūtos skaitļos sasniedzot  11,62 miljonus tonnu.

Novērtējot iekšzemes pārvadājumu izaugsmes potenciālu, Latvijas dzelzceļš 2016. gadā par vienu no galvenajiem uzdevumiem ir noteicis tieši iekšzemes pārvadājumu apjomu palielināšanu, uz ko plānots strādāt vēl aktīvāk.

2016. gada pirmajos trīs mēnešos par 286,7 % pieaudzis pārvadātā cukura kravu apjoms (58 000 t), par 13,9% - pārvadāto graudu un miltu produktu apjoms ( 525 000 t), par 17,3 % - kokmateriālu pārvadājumi ( 379 000 t), bet par 1,5% - melnā metāla kravas (  405 000 t). Ķīmiskās kravas pirmajā kvartālā pārvadātas tādā pašā apjomā kā pērn šajā periodā (  397 000 t), savukārt kravu apjoma samazinājums bijis tādiem kravu veidiem, kā nafta un naftas produkti ( -20,9% jeb  5,2 miljoni tonnu), minerālmēsli (-3,4% jeb  1, 09 tonnas), minerālvielas ( -65,5 jeb  79 000 tonnu) un akmeņogles ( - 36% jeb 3,86 miljoni tonnu)/

“Ņemot vērā ekonomisko situāciju pasaulē, kravu pārvadājumu apjoms šobrīd ir samazinājies visā reģionā. Veidojot šī gada budžetu un izvērtējot tirgus informāciju un potenciālos biznesa riskus, jau rēķinājāmies, ka šogad kravu apjoms būs vismaz par 10% mazāks, nekā pērn, un gada pirmā kvartāla rezultāti šo prognozi patlaban diemžēl apstiprina.  Šajā kontekstā būtiski ir veidot jaunus ilgtermiņa sadarbības  projektus ar mūsu stratēģiskajiem partneriem un aktīvi strādāt pie jaunu kravu veidu piesaistes,” uzsver VAS “Latvijas dzelzceļš” valdes priekšsēdētājs Edvīns Bērziņš.

Jau iepriekš ziņots, ka nupat notikusi Latvijas un Kazahstānas dzelzceļa vadītāju tikšanās, kuras laikā abi dzelzceļa vadītāji vienojās par ciešāku sadarbību nākotnē, lai palielinātu kravu plūsmu starp valstīm. Kazahstānas dzelzceļa vadība apliecināja savu interesi par Latviju kā loģistikas partneri, un to, ka Kazahstāna ir gatava sadarbību ar Latviju pacelt jaunā līmenī.

Koncerns Latvijas dzelzceļš sastāv no valdošā uzņēmuma VAS Latvijas dzelzceļš un piecām meitas sabiedrībām – AS LatRailNet, kas veic infrastruktūras maksas noteikšanu un dzelzceļa infrastruktūras jaudas sadali, SIA LDz Cargo, kas nodrošina dzelzceļa kravu pārvadājumus un starptautiskos pasažieru pārvadājumus; infrastruktūras būvniecības un uzturēšanas uzņēmuma SIA LDz Infrastruktūra; ritošā sastāva remonta un uzturēšanas uzņēmuma SIA LDz Ritošā sastāva serviss, kā arī apsardzes uzņēmuma SIA LDz Apsardze.