Latest news

Izvēlne

Rīgā tiekas Starptautiskās dzelzceļu savienības UIC Eiropas reģiona vadības komiteja

Rīgā tiekas Starptautiskās dzelzceļu savienības UIC (The International Union of Railways) Eiropas reģiona vadības komiteja

Vakar, 21.septembrī, Rīgā norisinājās Starptautiskās dzelzceļu savienības – UIC (The International Union of Railways) Eiropas reģiona vadības komisijas sanāksme. Tās laikā tika pārrunāti dažādi dzelzceļa nozares attīstībai nozīmīgi jautājumi un projektu progress, tostarp – dzelzceļa digitalizācija un ilgtspējas jautājumi, t.sk., dzelzceļa kontakttīklu izbūve un tās izmaksu samazināšanas iespējas, dīzeļdegvielai alternatīvu enerģijas veidu izmantošana, inovāciju potenciāls dzelzceļā un citi jautājumi. Pirms sanāksmes VAS “Latvijas dzelzceļš” (LDz) valdes priekšsēdētājs Rinalds Pļavnieks kopā ar UIC vadības pārstāvjiem iepazīstināja medijus ar šī brīža dzelzceļa nozares nozīmīgākajiem izaicinājumiem un pašreizējām UIC aktualitātēm un darbības mērķiem.

VAS “Latvijas dzelzceļš” valdes priekšsēdētājs Rinalds Pļavnieks: “UIC ir ļoti nozīmīga platforma, kurā tiek veidotas attīstības, sadarbības, likumdošanas iniciatīvas un risināti arī atsevišķi operatīvie jautājumi. Arī LDz ir ļoti svarīgi piedalīties šīs organizācijas darba grupās, kurās tiek veidota visas dzelzceļa nozares šodiena un arī nākotne - mums ir būtiski būt daļai no šiem attīstības procesiem.”

UIC ģenerāldirektors Fransuā Davēns (François Davenne): “UIC ir organizācija ar senu vēsturi, un mūsu galvenais uzdevums ir radīt praktiskus risinājumus, lai pāreja no citiem transporta veidiem uz dzelzceļu būtu pēc iespējas vienkāršāka un arī finansiāli izdevīgāka. Tieši pāreja uz dzelzceļu kā transporta mugurkaulu ir labākais veids, kā panākt pasaules un Eiropas valstu kļūšanu oglekļa neitrālām līdz plānotajam 2050.gadam. UIC  jau šobrīd daļēji ir sasniegusi savus mērķus - teju visā Eiropā tiek lietoti vienoti dzelzceļa standarti, ar dažiem izņēmumiem. Vienlaikus, piemēram, Lielbritānija ir pārgājusi uz šiem vienotajiem standartiem, kas ir pārējā Eiropā.”

UIC Eiropas reģionālās asamblejas priekšsēdētājs, Lielbritānijas dzelzceļa "Network Rail" Drošības un inženierijas grupas vadītājs Martins Frobišers (Martin Frobisher): “Lielākie UIC izaicinājumi ir vides un ilgtspējas jautājumi, un mūsu galvenais uzdevums ir noņemt miljoniem privāto un kravu autotransportu no autoceļiem – izmantojot dzelzceļu. Tādēļ mums ir jāpievēršas tādiem jautājumiem kā - dzelzceļa padarīšana par ekonomiski izdevīgāku transporta veidu, gan arī - kā to pēc iespējas lētāk elektrificēt. Tieši tāds ir UIC uzdevums – dalīties ar idejām un iespējām ieviest dažādus risinājumus, lai šos ilgtspējas mērķus sasniegtu.”

UIC Eiropas reģiona koordinatore Sandra Ženo (Sandra Gehenot): “Runājot par atšķirīgo sliežu ceļu platumu dažādās valstīs, tostarp, Latvijā, vēlos uzsvērt “Rail Baltica” projektu, kas ar Eiropas sliežu platuma dzelzceļa infrastruktūru savienos Baltiju ar pārējo Eiropu. "Rail Baltica" būs arī nozīmīgs koridors gan pasažieru, gan kravu brīvai mobilitātei. Tikpat svarīgs dzelzceļš ir arī valsts ilgtspējai – mēs redzam Ukrainas piemēru, kur dzelzceļam ir milzīga loma valstij sarežģītā situācijā -   arī tas ir viens no jautājumiem, kas ir UIC dienas kārtībā.” 

UIC ir starptautiska organizācija, kas koordinē sadarbību aktuālajos jautājumos starp dzelzceļiem pasaules līmenī, veicinot dzelzceļu sistēmu saskaņotu darbību. Organizācija apvieno 194 biedrus no visas pasaules. UIC izstrādā standartus un veicina inovāciju attīstību dzelzceļā, tā galvenie jautājumi ir finansējums infrastruktūras attīstībai, dzelzceļu digitalizācija un ērta, savienota mobilitāte.