VAS "Latvijas dzelzceļš" (LDz) valdes priekšsēdētājs Māris Kleinbergs šodien piedalījās attālinātajā Transsibīrijas pārvadājumu koordinācijas padomes (KSTP) plenārsesijā, kur uzsvēra nepieciešamību palielināt infrastruktūras kapacitāti kravu pārvadājumiem no Āzijas uz Eiropu, kas ir būtiski Eiropas lielo ražošanas centru turpmākajai izaugsmei.
Piedaloties pasākumā, M. Kleinbergs informēja, ka LDz šogad ir pievienojies Ziemeļjūras-Baltijas jūras dzelzceļa kravu pārvadājumu koridoram, kā arī pēc LDz iniciatīvas koridors ir pagarināts līdz Baltkrievijai un Krievijai. Tādējādi tranzīta līnija cauri Rīgai ir kļuvusi par nozīmīgu Eiropas kravu pārvadājumu koridora daļu, nodrošinot savienojumus ar Ķīnu. Jau patlaban ir vērojams kravu apjoma pieaugums starp Eiropu un Ķīnu – šogad pirmajos sešos mēnešos par 36%.
"LDz pēdējo gadu laikā ir ieguldījis lielu darbu klientu loka paplašināšanā NVS valstīs uz Āzijas reģionā. Arī Eiropā saskatu potenciālu kravu pārvadājumu apjomu palielināšanai, taču tam ir nepieciešams lielāks un vienotāks lobijs. Nākamais gads Eiropā tiks atzīmēts kā Dzelzceļa gads, un tuvāko gadu laikā mums ir jāpieliek visas pūles, lai arvien vairāk kravu tiktu pārceltas uz dzelzceļu," sanāksmē pauda M. Kleinbergs.