Šonedēļ Rīgā norisinājās Šeņžeņas ostas iniciēta tikšanās ar VAS “Latvijas dzelzceļš” (LDz) un Rīgas brīvostu, kuras laikā tika pārrunātas Latvijas tranzīta nozares iespējas jau no nākamā gada iesaistīties tranzīta koridora pārvadājumos Ķīna-Eiropa iniciatīvas "Viena josla-viens ceļš" ietvaros.
Tiekoties ar Šeņžeņas ostas ģenerāldirektora vietnieku Dondu Janzi, LDz prezidents Edvīns Bērziņš pārrunāja pārvadājumu organizēšanu no Honkongas un Šeņžeņas caur Latviju uz Hamburgu un Roterdamu Vācijā, izmantojot dzelzceļa pārvadājumu pakalpojumus un kravu pārkraušanas iespējas Rīgas brīvostā.
Savukārt sarunā ar "China Merchants Group” tika uzsvērtas LDz un Rīgas brīvostas priekšrocības Ķīnas dzelzceļa kravu pārvadāšanā caur Baltkrieviju uz Eiropu, ko dod šoruden Baltkrievijā LDz meitasuzņēmuma SIA "LDz Loģistika" noslēgtais līgums ar industriālā parka "Lielais akmens" investoriem.
Šeņžeņas osta ir viena no lielākajām ostām pasaulē un vadošā osta Ķīnā. Īstenoto reformu ietekmē Ķīna ir kļuvusi par ekonomikas, tranzīta, biznesa un finanšu lielvalsti, kas dod iespēju attīstīt projektus ar Eiropu, tostarp arī ar Latviju, LDz un Rīgas brīvostu.
Savukārt turpinot biznesa sakaru attīstību ar Rietumeiropas valstīm, uz kurām tālāk tiek transportēts vairums Ķīnas izcelsmes kravu, LDz vadība šonedēļ tikās arī ar Vācijas Lībekas ostā operējošā multimodālo pakalpojumu uzņēmuma “European Cargo Logistics” izpilddirektoru Jorgu Ulrihu.
LDz prezidents minēja labo sadarbību ar trim lielākajām Latvijas ostām, tostarp arī kravu pārvadājumos no Āzijas uz Eiropu. Savukārt Lībekas ostai būtu īpaši liels sadarbības potenciāls ar Liepājas ostu, kas dotu būtisku laika ietaupījumu kravu nogādāšanā starp abām valstīm.
J.Ulrihs kā sava pārstāvētā uzņēmuma priekšrocību minēja iespējas kravu pārvadājumu procesa laikā elastīgi mainīt galamērķi, kā arī izmantoto transporta veidu. Kā Lībekas ostas priekšrocību nākotnes sadarbībai viņš minēja tās salīdzinoši mazo attālumu no Latvijas. Savukārt J.Ulriha pārstāvētais uzņēmums piedāvā ne vien kravu pārvadājumus ar kuģiem, bet arī pa dzelzceļu, nogādājot kravas tālāk uz citām ostām Vācijas iekšzemē.