Noslēguma fāzē ir vērienīgā ES Kohēzijas fonda finansētā projekta īstenošana 16 Jūrmalas un Jelgavas virzienu stacijās. Vairākās stacijās joprojām intensīvi turpinās būvdarbi, bet līdz gada beigām tos pabeigs visās stacijās. Pakāpeniski tiek gatavota būvobjektu nodošana ekspluatācijā. Kā pirmo būvobjektu pagaidu ekspluatācijā nodeva jaunās platformas Bulduru stacijā, ko jau izmanto pasažieri. Nākamie būs Asari, Melluži, Babīte, Dzintari.
Uz vairākām platformām jau ir uzstādīti displeji un skaļruņi pasažieru apziņošanai un videokameras, taču tos varēs pieslēgt sistēmai, kad darbi būs pabeigti visās stacijās.
“Šis “Latvijas dzelzceļam” un būvniekiem bija liels izaicinājums ne tikai tādēļ, ka darbi bija jāpaveic īsā laikā bet arī tādēļ, ka šo projektu bija jāīsteno saglabājot vilcienu kustību ļoti noslogotajās Jelgavas un Jūrmalas līnijās, kurās ik gadu kopā pārvadā vairāk nekā 9,6 miljonus pasažieru,,” norāda LDz viceprezidents Edvīns Bērziņš, piebilstot, ka vēl glītāk modernizētās stacijas izskatīsies pavasarī, kad tiks veikti apzaļumošanas darbi.
Savukārt, Pilnsabiedrības “RBSSKALS Būvsabiedrība un Leonhard Weiss RTE” valdes loceklis Kaspars Dombrovskis uzsver: “peronu projektēšana un būvniecība Jūrmalas un Jelgavas virzienos ir inovatīvs dzelzceļa infrastruktūras projekts, kurā īpaši jāuzsver projekta augstā sabiedriskā nozīmība, kas paceļ infrastruktūru daudz lielākā drošības un estētikas līmenī un rada pieejamību un ērtību plašākām sabiedrības grupām. Tas nebūtu iespējams bez LDz tālredzīgās un drosmīgās pieejas tik vērienīgam projektam. Šis projekts ļaus nodrošināt Eiropas standartu līmeni Latvijā un tiek realizēts ar Latvijā inovatīvu pieeju šāda tipa būvēm. Esam lepni par savu kā būvnieka kapacitāti un iespēju izveikt kompleksu būvniecību daudzās stacijās vienlaicīgi. Darbs noritēja periodā, kas pārklājās ar jaunā Būvniecības Likuma ieviešanu, regulējuma precizēšanu un papildu apgrūtinājumiem, caur kuru līkločiem esam veiksmīgi izveduši šo projektu līdz finiša taisnei,” ir gandarīts K.Dombrovskis.
Jūrmalas pilsētas domes priekšsēdētājs Gatis Truksnis uzsver: “Desmit Jūrmalas dzelzceļu staciju modernizācija ir ļoti nozīmīgs atbalsts pilsētas infrastruktūras sakārtošanā – gan no vides pieejamības un drošības viedokļa, gan arī vizuālā koptēla. Dzelzceļa pakalpojumus Jūrmalas virzienā ik gadu izmanto teju 2 miljoni pasažieru. Liela daļa no tiem ir pilsētas viesi, kas, nešaubos, novērtēs Jūrmalu kā mūsdienīgu un Eiropas līmenim atbilstošu kūrortpilsētu arī transporta infrastruktūras jomā.”
Ivars Balodis, Invalīdu un viņu draugu apvienības “APEIRONS” Valdes priekšsēdētājs: “LDz pārraudzībā ir ļoti sarežģīta un sena infrastruktūra. Tas, protams, ir jāņem vērā arī, runājot par vides pieejamību. Lai vai kā, “Latvijas dzelzceļš” ir atradis veidus, kā pilnveidot un uzlabot gan dzelzceļa staciju, gan arī pakalpojumu pieejamību cilvēkiem ar dažāda veida invaliditāti. Šobrīd izskatās, ka visi šie ievērojamie infrastruktūras objekti būs pieejami ikvienam cilvēkam, jo Latvijas Dzelzceļš regulāri konsultējas ar “APEIRONS” pieejamības ekspertiem un, protams, vērojam arī patiesu izpratni par vides pieejamības jautājumu nozīmību no LDz puses.”
Visās 16 modernizētajās stacijās un pieturas punktos tiks ierīkota arī mūsdienīga pasažieru apziņošanas sistēmas un videonovērošanas sistēma, ko nodrošinās SIA “Komerccentrs DATI grupa”. Uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Aldis Gulbis norāda, ka informatīvā sistēma nodrošinās automatizētu, ērtu un tūlītēju informācijas piegādi pasažieriem gan staciju ēkās, gan uz peroniem. Pasažieru apziņošanas sistēma ir gan paplašināma, gan integrējama ar citām vilcienu kustības vadības sistēmām. Savukārt, videonovērošanas sistēma peronu un staciju uzgaidāmo telpu kontrolei būtiski uzlabos pasažieru personisko drošību, mazinās vandālisma un demolēšanas riskus, kā arī sniegs iespēju analizēt pasažieru plūsmu.
Inženiera “Systra/L4” pārstāvis, projekta vadītājs Gunārs Valinks: “Projekts tiek ir īstenots pēc starptautiski atzītiem FIDIC līguma noteikumiem projektēšanas – būvniecības darbiem un Inženieris tiek nolīgts līgumu vadībai un projekta uzraudzībai un ieviešanai atbilstoši pasūtītāja prasībām. Pozitīvi, ka, strādājot pēc FIDIC līguma nosacījumiem, dalībniekiem ir zināmi skaidri spēles noteikumi un šie noteikumi paredz dažādu situāciju risinājumus, kā arī VAS “Latvijas dzelzceļš” ir uzkrāta liela pieredze darbā ar ES finansētiem projektiem pēc FIDIC līguma noteikumiem parauga. Tas lielā mērā atvieglo šādu projektu ieviešanu un līgumu vadību.”
Projekta ietvaros LDz izbūvē paaugstinātās platformas, sakārto komunikāciju sistēmas, ierīko LED apgaismojumu, ūdens apgādes un novadīšanas sistēmas. Platformas aprīko ar nojumēm un soliņiem, kur to pieļauj dzelzceļa tehniskie ekspluatācijas noteikumi, kā arī uzstāda informatīvās plāksnes ar staciju nosaukumiem un norādēm, izbūvē drošības „labirintus”, margas, izveido uzbrauktuves pasažieriem ar īpašām vajadzībām. Staciju teritorijās LDz sakārto laukumus, gājēju celiņus, pārejas, bet staciju ēkām veic atjaunošanas vai nelielus pārbūves darbus, vizuāli sakārtojot ēku fasādes, kā arī visās stacijās izbūvējot mūsdienu prasībām atbilstošus sanitāros mezglus. Infrastruktūras modernizācija nodrošinās ērtāku piekļuvi stacijas ēkām gan pasažieriem ar īpašām vajadzībām, gan vecākiem ar bērnu ratiņiem, senioriem un citiem sabiedriskā transporta pasažieriem, kā arī atvieglos iekāpšanu un izkāpšanu no vilciena. Visās stacijās tiks uzstādīta videonovērošana un ierīkota moderna pasažieru apziņošanas sistēma.