VAS “Latvijas dzelzceļš” speciālisti kopā ar Inženiera un uzņēmēja pārstāvjiem izveidotās komisijas sastāvā ir pieņēmuši pagaidu ekspluatācijā jaunās paaugstinātās dzelzceļa pasažieru platformas arī Jelgavā un Olainē.
Līdz ar to pašlaik pasažieriem izmantošanai pieejamas pasažieru platformas Slokā, Asaros, Mellužos, Pumpuros, Dzintaros, Lielupē, Bulduros, Babītē un Majoros (Tukuma virzienā). Pārējās stacijās (Vaivaros, Dubultos, Zolitūdē, Imantā, Cukurfabrikā, kā arī Majoros (Rīgas virzienā) notiek speciālistu norādīto trūkumu novēršana, lai jau janvārī tās būtu pieejamas pasažieriem.
Pagaidu ekspluatācija nozīmē, ka platformas ir izmantojamas to pamata funkcijai un komisija tās atzinusi par cilvēkiem drošām un prasībām atbilstošām, taču līdz pilnīgai nodošanai ekspluatācijā uzņēmējam pēc komisijas norādījumiem ir jānovērš nebūtiski trūkumi, lai parakstītu aktu par dzelzceļa infrastruktūras daļas nodošanu ekspluatācijā.
Pilnībā jaunās infrastruktūras ērtības varēs izbaudīt pēc tam, kad tiks iegādāti jaunie vilcieni.
Atbilstoši līguma nosacījumiem divu gadu laikā uzņēmējam par saviem līdzekļiem būs jānovērš visi defekti, kas atklāsies ekspluatācijas laikā.
Tuvāko nedēļu laikā pakāpeniski pagaidu ekspluatācijā tiks nodota dzelzceļa infrastruktūras daļa arī pārējās stacijās. Šobrīd turpinās intensīvi būvdarbi īpaši staciju ēkās, un līdz gada beigām tiks uzstādītas arī pasažieru apziņošanas un videonovērošanas sistēmas. Būvdarbi tuvojas noslēgumam arī Jelgavas un Olaines stacijās, kā arī intensīvi notiek Cukurfabrikas pieturas punktā.
Modernizācijas darbu laikā maksimāli tiek saglabāts esošais vilcienu kustības grafiks, un tikai atsevišķos gadījumos iespējamas nelielas izmaiņas vilcienu kustībā, par ko pasažieri iepriekš tiks informēti – informācija par izmaiņām būs pieejama gan stacijās un vilcienos, gan a/s “Pasažieru vilciens” mājas lapā, kā arī pa dzelzceļa uzziņu tālruni 80001181.
Pasažieru infrastruktūras modernizācijas ietvaros LDz izbūvē paaugstinātās platformas, sakārto komunikāciju sistēmas, ierīko LED apgaismojumu, ūdens apgādes un novadīšanas sistēmas. Platformas aprīko ar nojumēm un soliņiem, kur to pieļauj dzelzceļa tehniskie ekspluatācijas noteikumi, kā arī uzstāda informatīvās plāksnes ar staciju nosaukumiem un norādēm, izbūvē drošības „labirintus”, margas, izveido uzbrauktuves pasažieriem ar īpašām vajadzībām. Staciju teritorijās LDz sakārto laukumus, gājēju celiņus, pārejas, bet staciju ēkām veic atjaunošanas vai nelielus pārbūves darbus, vizuāli sakārtojot ēku fasādes, kā arī visās stacijās izbūvējot mūsdienu prasībām atbilstošus sanitāros mezglus. Infrastruktūras modernizācija nodrošinās ērtāku piekļuvi stacijas ēkām, kā arī atvieglos iekāpšanu un izkāpšanu no vilciena gan pasažieriem ar īpašām vajadzībām, gan vecākiem ar bērnu ratiņiem, senioriem un citiem sabiedriskā transporta pasažieriem. Visās stacijās tiks uzstādīta videonovērošana un ierīkota moderna pasažieru apziņošanas sistēma.
Projektētājs un būvdarbu veicējs ir pilnsabiedrība „RBSSKALS Būvsabiedrība un Leonhard Weiss RTE”. Pasažieru apziņošanas sistēmu un videonovērošanu ierīkos SIA „Komerccentrs Dati grupa” Dzelzceļa pasažieru infrastruktūras modernizācija pilnā apmērā tiek finansēta no Eiropas Savienības Kohēzijas fonda līdzekļiem.
Koncerns Latvijas dzelzceļš sastāv no valdošā uzņēmuma VAS Latvijas dzelzceļš un piecām meitas sabiedrībām – AS LatRailNet, kas veic infrastruktūras maksas noteikšanu un dzelzceļa infrastruktūras jaudas sadali, SIA LDz Cargo, kas nodrošina dzelzceļa kravu pārvadājumus un starptautiskos pasažieru pārvadājumus; infrastruktūras būvniecības un uzturēšanas uzņēmuma SIA LDz Infrastruktūra; ritošā sastāva remonta un uzturēšanas uzņēmuma SIA LDz Ritošā sastāva serviss, kā arī apsardzes uzņēmuma SIA LDz Apsardze.